Santa Claus Village - Reisverslag uit Kittilä, Finland van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Santa Claus Village - Reisverslag uit Kittilä, Finland van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Santa Claus Village

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

17 Februari 2016 | Finland, Kittilä

Om half tien worden we opgehaald voor de rit naar Rovaniemi waar we minimaal twee uur over zullen rijden. Onderweg maken we een koffiestop en dan weer door naar Santa Claus Village.
Bij aankomst wijst de gids ons de verschillende dingen aan die je hier kunt doen en beginnen we met een bezoek aan de kerstman. In een lange rij lopen we langzaam omhoog naar de man aan wie je alles kunt vragen.
Lana heeft geregeld dat we met de hele groep tegelijk op de foto mogen en dat is natuurlijk wel leuk. Hilarisch om te zien hoe snel iedereen de jas uit doet, de kerstman een hand geeft en dan een plaatsje inneemt rondom dit schertsfiguur. Overigens spreekt hij, en zijn elf, redelijk goed Nederlands; iets wat we niet verwacht hadden.
Het hele gedoe is gefilmd en er worden een aantal groepsfoto's gemaakt. De kerstman is natuurlijk ook niet dom, want met een grotere groep moet je € 5,- pp bijbetalen. Uiteindelijk krijgen we voor € 5,60 pp alle foto's en het filmpje, wat we kunnen downloaden zodat iedereen het kan bekijken.
Verder op het terrein vindt je nog een schaatsbaan met icebar en een piepklein sneeuwhotel: entree hiervoor bedraagt € 18,- pp. Een klein museumpje wat eindigt bij ra ra ra... een tweede kerstman. Die ook weer Nederlands spreekt en ook graag tegen betaling met je op de foto wil. En verder zijn er naast een aantal restaurants vooral enorm veel winkels met voornamelijk kitscherige souvenirs. Shoppen leer je hier gewoon af.
Om 14.00 uur gaat de bus voor liefhebbers naar het Artic museum in Rovaniemi: een echte aanrader, maar de tijd is te kort. Entree hiervoor € 26,50. De Finnen kennen hun prijzen, zal ik maar zeggen.
Voor onze groep was het verblijf bij Santa Claus veel te lang en waren we liever wat eerder terug gegaan. Maar toch leuk om gezien te hebben.
Tegen half acht zijn we weer terug bij ons hotel en gaan we fonduen in edn gezellig restaurant vlakbij ons hotel. De avond vliegt zoals gewoonlijk voorbij en het is bere-gezellig!

• 18 Februari 2016 - 18:09

Ine Hoex:

Leuk de villa van Santa Claus met sneeuw te zien en fijn dat jullie hem ook gezien hebben.
    zo te zien hebben jullie het naar de zin en genieten volop.

Groetjes van Piet en Ine

• 21 Februari 2016 - 14:32

Anny Peelen:

wat een geweldige vacantie hebben jullie
    santa claus herken ik nog van onze reis naar noorwegen
    geniet er nog van