Van Amman naar Petra! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Van Amman naar Petra! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Van Amman naar Petra!

Door: Vice Versa

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

07 November 2012 | Jordanië, Petra

Na een heerlijke nachtrust(dat kon niet anders na de vorige nacht) vanmorgen vroeg op weg naar Petra. Heerlijk temperatuurtje hier: Jac met de benen van een God heeft de korte broek aan!
Eerst genieten van Mount Nebo, het punt waar Mozes volgens de overlevering na veertig jaren door de woestijn gezworven te hebben, zijn volk Palestina aan kon wijzen. Met helder weer zie je de Dode Zee, Jericho en Jeruzalem zo liggen! Het zet je even middenin in de geschiedenis neer, heel bijzonder.
Prachtige mozaiekvloeren hebben we hier gezien!
Een groep Indiase toeristen, incl non in habijt, wilde met ons op de foto.
Dan naar de belangrijkste Grieks Orhodoxe kerk in Madaba, waar we vooraf "les" kregen van onze gids Mahmouth. En waar natuurlijk ook een kaarsje aangestoken moest worden.
En kerststallen gekocht voor een bepaalde Ysselsteynse verzameling! Wel inclusief aandelen van een medereiziger, maar dat mag de pret niet drukken.
Ook erg leuk en interessant was het bezoek aan een werkplaats van mindervalide mensen die mozaiekproducten maakten van klein tot groot, maar ook terracotta producten en prachtig houtsnijwerk en ingelegd hout. Sommigen van ons pasten bedoeienbh's en kochten Bedoeinenkettingen.
Onderweg leren we onze eerste Arabische woordjes zoals Habibi ( schat, mannelijk) en Habibti ( voor vrouwen).
Daarna vervolgden we onze weg via de schitterende Koningsroute en picknickten hoog op de berg met een overweldigend uitzicht over de bergen en een stuwmeer.
Halverwege zijn we nog in een enorme winkel heerlijke koffie en thee gaan drinken en sommigen van ons hebben hun creditcard weer geplunderd. Zo'n leuke souvenirs hebben ze hier!
De allerleukste stop was toch wel die bij de pinautomaat; het leek bijna animatie en het duurt toch als zo'n beetje de hele groep er gebruik van wil maken!
We logeren in de Guest House in Petra, direct naast de ingang van de opgraving; de beste plek die je je voor kunt stellen. En met een heerlijk terras waarvan ik zeker weet dat we daar gebruik van zullen maken!
Hurry hurry eten en dan meteen op weg voor het event Petra by night; heel erg bijzonder. Vanaf de ingang staan zakken met kaarsjes erin, ook door de hele kloof, tot aan the Treasury zoals hier de beroemde Inidana Jones gevel bekend is. Er wordt muziek voor ons gemaakt en gezongen en na afloop lopen we weer terug naar ons hotel; richting bar!

• 07 November 2012 - 22:21

Thea Van Den Bekerom-Peeters:

Corrie en Dieter en de rest,

Kan me zo voorstellen dat jullie uitstekend hebben geslapen. Veel plezier allemaal en geniet van alle mooie dingen die jullie hier te zien krijgen.

• 07 November 2012 - 22:38

Alda En Jan:

Hallo reizigers,

het klinkt goed allemaal!! En lijkt ons een prachtig land! Vooral genieten, voor je het weet ben je weer terug in ons kouwe kikkerlandje! Speciaal voor Bertie: heb je ook op de kameel gezeten?

Veel plezier nog allemaal, dat komt goed zo te lezen!

Groetjes,
    Alda en Jan

• 08 November 2012 - 01:07

Gerda:

Leuk jullie reiservaringen te mogen mee-beleven middels dit verslag.
    Volgende keer ga ik geloof ik zelf mee!
    groet Gerda

• 08 November 2012 - 08:43

Moniek:

Hallo mam en alle andere Jordanië-reizigers.
    Leuk om jullie verslagen te lezen. Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie. Geniet ervan met zijn allen.

Groetjes Richardm Moniek Sanne en Myrthe

• 08 November 2012 - 19:04

Marga:

Wilma, Bertie

Weten jullie je in te houden met het kopen van souvenirs? Of moeten we Louis en Wil de bankrekening laten blokkeren?
    Hebben jullie meegekregen dat er een aardbeving in Guatemala is geweest? Met een kracht van 7 op de schaal van Richter. We hopen voor Jan en Alda dat de school er nog staat!

Veel plezier, ook voor de rest van de reizigers.
    MarPh