Historie in Agua Blanca - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Historie in Agua Blanca - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Historie in Agua Blanca

Door: viceversareisclub

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

09 Juni 2011 | Ecuador, Puerto López

Ik vergeet nog te vertellen dat we gisteren voordat we gingen varen de lokale vismarkt bezocht hebben. Een gekrioel van mensen en bakken met vis waarvan ik het bestaan niet wist. De vrouwen staan te koken voor hun vissers die terugkomen van zee en handelaren wegen en bieden op de vis, die ter plekke schoon gemaakt wordt. Je komt ogen en oren tekort.
Vanmorgen hebben in het Nationale Park het gedeelte Agua Blanca bezocht. Dit is een nederzetting van een lokale stam die activiteiten organiseert voor toeristen om in hun onderhoud te voorzien. Het mooie is dat de hele gemeenschap hieraan meewerkt. Zo is er een klein maar heel interessant archeologisch museum waarbij vooral de manier van begraven opvallend is. Men was hier gewend hun doden in foetushouding in grote urnen met deksel te begraven, samen met sieraden maar ook etenswaren. Na de laatste overstroming is een gedeelte van deze begraafplaats terug gevonden en deze wordt ook bezocht.
We maakten hier een heerlijke wandeling door de velden en klauterden over hekjes. We leerden over de kapokboom, de katoenstruik, de mangobomen, de citroenstruiken en nog veel meer.
Er is gelegenheid om te zwemmen in een groot zwavelbad; het stinkt wel maar je komt er tien jaar jonger uit, hè Toon?
En natuurlijk was er ook rekening gehouden met de vrouwelijke meerderheid van onze groep en kon er ook gewinkeld worden. Zelfgemaakte sieraden van bijzondere schelpen, terracotta beeldjes etc. Volgens ons hebben de dames goede zaken gedaan met hun zelfgemaakte handelswaar.
's Middags was een rustmiddag en bleven we lekker rond het zwembad hangen. Morgen is een zware reisdag waar we ons op moeten voorbereiden.
Na het wederom heerlijke diner geserveerd door Miguel werd in de " bar" geconstateerd dat de stroom vino blanco opgedroogd was en dat we over moesten gaan op serveza of Vino tinto, maar dat was niemand een probleem.

• 11 Juni 2011 - 06:50

Fam Jeuken:

He Fijn om eindelijk iets van jullie te horen!!.. allereerst pap, mam gefeliciteerd met jullie 45 jarig huwelijk!!
    Zo te lezen valt het allemaal niet mee, maar het zal vast en zeker weer prachtig zijn... aan hoeveel foto's zitten jullie al??
    Veel groetjes
    Peter, Daan, Tessa, Sofie en Suze

• 11 Juni 2011 - 11:37

Dirk En Jolijn:

Wij denken dat Oma Ricky de dame is die nooit meer op cruise gaat!!
    Nou gelukkig maar want ze wou nog altijd op wereld cruise van 4 maanden.
    Hier is alles opperbest mooi weer met iedere dat een malse bui. (de tuin doet het top) Wij wensen jullie nog heel veel plezier met zijn alle en vinden het super leuk om het verslag te lezen. Groetjes en dikke kus.

• 11 Juni 2011 - 12:13

Fam. Van Berlo:

Nu blijkt wel weer, dat "geen nieuws, goed nieuws is"...
    We missen de foto''s nog, maar geniet nog van jullie vakantie!

Groetjes uit Meterik.

• 11 Juni 2011 - 13:44

Wilma Manders:

Hallo reizigers,

Heb weer met veel interesse de reisverslagen gelezen. Mis inderdaad ook de foto's nog.
    Alle bekenden en onbekenden nog veel plezier

gr. Wilma

• 11 Juni 2011 - 14:45

Margo:

Met etenswaren begraven? Dan wil ik met Hollandse nieuwe en rookworst van de HEMA...

• 11 Juni 2011 - 20:54

Fam Van Osch:

Fijn om te horen/lezen dat alles goed gaat. Cas zijn 3e verjaardag is toch geslaagd, ondanks dat opa en oma op een verre reis zijn. Veel schik met zijn allen. Enne... Doe geen dingen die wij ook niet zouden doen.

Groetjes uut Ysselsteyn.

• 12 Juni 2011 - 11:41

Annelie En Wilbert:

hallo pap en mam van osch, en andere reizigers.

Wat een leuke foto's zeg, mooie plekjes hebben jullie al bezocht en vanalles al meegemaakt. Hier in castenray is alles oke, net nog met de buren van jullie een praatje gemaakt en de vogels gevoerd. Er is nog geen vogeltje gevlogen mart, neem er maar 1 mee van daar want jullie hebben mooie foto's gezien. Heel veel plezier nog in ecuador en geniet ervan. Groetjes van Wilbert,Annelie en job