Schipbreuk ! - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Schipbreuk ! - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Schipbreuk !

Door: viceversareisclub

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

08 Juni 2011 | Ecuador, Puerto López

Vandaag bezoeken we Isla de la Plata, een eiland 45 km buiten de kust, wat ook wel Klein Galapagos wordt genoemd. Op blote voeten een stukje de zee in en dan aan boord van een klein bootje wat ons naar de overkant zal varen. Op advies van onze gids heb ik de hele groep aan de pil gekregen wat op zich al een heel ritueel was. Voor de goede orde ; niet aan DE pil, want zo'n reis is dit niet, maar aan een reisziektepil. En maar goed ook want nu zijn er maar twee van de elf ziek geworden. Geen pretje zal ik je zeggen, want ik weet nu hoe groen je eruit ziet als je zeeziek bent. Een dame uit Brabant heeft gezworen nooit meer op cruise te gaan...
Hoe dat dan kwam? Op zich zou de overtocht twee uur duren ware het niet dat de accu het begaf en we na een uur wachten als speelbal op de golven (op volle zee...risico, avontuur, sensatie en spanning...) over moesten stappen op een andere boot. Zolang je maar vaart is het goed te doen, maar ronddobberen is echt minder.
Moeder natuur compenseerde deze ellende gelukkig door een aantal walvissen op ons pad te sturen die we van heel dichtbij mochten bekijken. Heel bijzonder! Eb een goede afleiding...
Op het eiland zelf hebben we gepicknickt en een wandeling bovenop het plateau van het eiland. Kennis gemaakt met de prachtige Jan van Genten met helder blauwe poten. De mannetjes hebben heel kleine pupillen en de vrouwtjes grote. Apart was ook de " bunjee jump afgrond" waar deze vogels hun vlieg lessen kregen. Doe ie t of doet ie t niet.
Ook de fregatvogels die zelf niet kunnen duiken en hun voer dus altijd stelen bij pelikanen en andere vogels, hebben we beter leren kennen. Mooi om te zien hoe de mannetjes hun rode keel helemaal als een bal kunnen opblazen om indruk op de vrouwtjes te maken. Ik denk dat hier de term " een bal van een vent" vandaan komt.
De terugreis ging voorspoedig, snel maar vooral hard.
Geen Sex on THE Beach vandaag maar terug naar het hotel om lekker op te knappen en even bij te tanken.
Na het diner bar op het terras waar we gezellig bij elkaar zitten om "schaele wazel" te verkopen. En op tijd naar bed natuurlijk, want we zijn nog niet helemaal bij.

• 11 Juni 2011 - 14:42

Margo:

Oeps, heb je dat ook eens meegemaakt. Zeeziek zijn is niet fijn, daar weet ik alles van en inderdaad ronddobberen is het ergste. Gelukkig viel er niemand overboord en zijn jullie goed gered!
    Geniet ervan, klinkt tof!

• 14 Juni 2011 - 10:12

Viktor En Wilhelmien:

wat erg,z'n schipbreuk! Gelukkig is het goed afgelopen,maar het zou voor mij een ramp zijn geweest,mijn binneste zou naar buiten zijn gekomen. nog heel veel plezier!!