Van Karoo naar Addo NP - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Van Karoo naar Addo NP - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Van Karoo naar Addo NP

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

04 December 2013 | Zuid-Afrika, Kirkwood

Langzaam komen we meer en meer in de bewoonde wereld terecht. En het wordt ook weer groener. We zien sisalplanten onderweg en de eerste Kaapse huisjes, met klokgevels. Hier zijn ook veel schapenboerderijen en vooral mohair is een product uit deze streek.
Een korte koffiestop bij een klein restaurantje waar we bomen zien die omwikkeld zijn met rose stof in het kader van " movember" (aandacht voor borstkanker).
Er is een leuke winkel bij met veel potten met inmaak en zelfgemaakte spulletjes.
Bordjes met grappige teksten in het Afrikaans, dierenhuiden, marshmallows, mohairsokken, maar we zien ook een enorme riem die zelfs voor Toon en Andries samen te groot is. Er lopen hier genoeg enorme mensen rond die deze maat nodig zullen hebben...
Graaf Reinett is een mooie historische plaats; vooral de bijzondere kerk springt in het oog. En hoewel deze gesloten is, is er iemand van de groep die alle charme in de strijd gooit en toch even binnen mag kijken. De aanhouder wint.
In deze charmante plaats veel oude panden en interessante musea: het Reinett huis is heel erg bekend.
Onze vooraf doorgebelde lunch (voorbij voorbij voorbij maak plaats maak plaats maak plaats, we hebben ongelofelijke haast..) gebruiken we bij het sfeervolle restaurant Coldstream. En tussendoor even heel snel naar een internetcafe om het laatste verslag door te sturen aan onze achterban. De komende dagen hebben we namelijk geen internet.
Dan flink doorrijden want er staat een sunset gamedrive met een open jeep gepland die om 17.00 uur vertrekt, en dat willen beslist niet missen.
Bij aankomst in Addo NP eerst weer het gevecht voor de beste kamers en door het postuur, de vasthoudendheid maar zeker ook de charme van Andries lukt het ons weer ! De chalets hier zijn nog een tikkeltje luxer als bij Karoo, alleen liggen hier geen koffiepads en theezakjes op de kamer. Er is een zeer grote winkel waar je dit allemaal kunt kopen en waar ook veel leuke souvenirs worden aangeboden.
Om 17 u rijden we met onze ranger Headman door het Addo NP: een winddicht jack is geen luxe want het is behoorlijk fris en door de wind, zeker in de schaduw, koelt het nog meer af. We maken kennis met de vleugelloze mestkever ( beschermd dier), havik, wrattenzwijn en een heleboel andere dieren die we al eerder gezien hebben. Hoogtepunt is wel de ontmoeting met de olifant aan de rand van het park die langs het hek op ons af komt lopen. Een wauw momentje, zeker als hij om onze jeep heen loopt en we hem bijna aan kunnen raken.
Bovenop een grazige wei mogen we "afstappen" en krijgen een drankje aangeboden met wat snacks, onder andere bilting van springbok.
's Avonds eten we in het restaurant met keuze uit verschillende wijnen per glas voor een heel redelijke prijs. De bediening is erg vriendelijk en het eten prima.
We kijken terug op een fijne dag.

• 07 December 2013 - 21:30

Truus Fleuren:

Lieve allemaal, wat zullen jullie genieten, ik zie jullie genieten en hier geniet ik met jullie mee! Super, groetjes en nog veel plezier

• 07 December 2013 - 22:32

Marielle Jansen Van Hoof:

hoi papa en mama.
    wat een mooie foto s,ik heb het gevoel dat ik ook een beetje daar bij jullie ben.
    bij frank was het heel gezellig.
    ik mis jullie maar het duurt niet meer zo lang voor jullie terug zijn.
    geniet er nog aar van.
    xxx marielle.

• 07 December 2013 - 23:45

Ans En Herman Van Der Hoff:

Maya, Piet en Ine. Gisteren was Erica Terpstra op tv bij de ova himba's in Namibie, waar wij ook toen zijn geweest, gesprek met Jacco.
    Mooi om te zien hoe jullie nu weer genieten.\Groeten
    Ans en Herman

• 08 December 2013 - 13:41

André En Annemie Grotens:

Hallo allemaal,
    Het is alsof we zelf weer in de jeep zitten van het Addo Elephant Park en onze reis opnieuw beleven. We genieten van de mooie verslagen en foto's. We hopen dat ook van de laatste dagen in Zuid Afrika goed zullen verlopen. Veel plezier.
    Groeten, André en Annemie