In gemengde bus naar Dhulikhel! - Reisverslag uit Dhulikhel, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu In gemengde bus naar Dhulikhel! - Reisverslag uit Dhulikhel, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

In gemengde bus naar Dhulikhel!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

09 November 2010 | Nepal, Dhulikhel

Ook de wake up call in Nuwakot is bijzonder; er komt gewoon iemand aan je deur kloppen om te zeggen dat het tijd is om op te staan! Dat was vanmorgen vroeg; om 06.15 uur, want we willen liever niet in het donker aankomen in Dhulikhel, onze volgende bestemming.
Er schijnt een probleem te zijn met de accomodatie in Dhulikhel die we geboekt hadden en na veel vijven en zessen besluiten we te kiezen voor het alternatief en zullen we overnachten in het Mountain View Resort,ook in Dhulikhel. Bloemen, kaarten, cadeaus moeten dus naar kamer 311 in dit hotel gestuurd worden en niet naar het Dwarika...
We lopen het eerste heel slechte stukje weg en stappen dan weer in de busjes. Het eerste traject toch weer in de vrouwen- en mannenversie want dat is goed bevallen. We gaan als een speer en zijn binnen drie uur in Kathmandu.
We lunchen in het bijzondere Nepali Chulo en eten letterlijk van gouden bordjes en drinken uit gouden bekers. Wat drinken betreft moet ik zeggen dat de roxy (lokale sterke drank) er bij sommigen van ons wel heel erg goed in ging, he Tinie?
Daarna verwisselen we de kleine busjes en gaan verder met een grote, waarbij door regie van Frans de voorste helft bezet wordt door vrouwen (plus "auto"Jeu als dissident) en de achterste helft door de mannen (plus Ine als dissident). Ook gezellig!
We zijn mooi op tijd in dit resort met prachtige tuin; vooral afrikaantjes (zeg hier maar liever Afrikanen!) zijn hier heel favoriet.
Sommigen krijgen zelfs een rondleiding van de tuinman en dat is erg leuk.
Een delegatie van het Dwarika hotel komt persoonlijk excuses aanbieden voor het feit dat we daar niet terecht kunnen en ik krijg zelfs een mooie shawl aangeboden. En nee Frans, die gaan we niet verloten. Het is tenslotte geen truffelkleur.
Dan ontmoeten we Amir weer, ons lokale contact van vorig jaar en spreken af wat we de komende dagen gaan ondernemen.
Onder het rieten afdak lees ik de laatste dagen van dit weblog voor plus de reacties die we van iedereen ontvangen hebben. En dat is soms erg lachen! En daarna genieten we van een smakelijk aziatisch buffet en gratis drankjes (part of the deal he!)
Ik wil nog graag even laten weten dat we hier minder goed bereikbaar zijn, dus maak je niet ongerust als je niet meteen contact krijgt. Sms ontvangen we soms uren later, maar komt altijd door.
Tot morgen!

• 09 November 2010 - 12:12

Marian Manders:

he moeders,

Wat lig je er weer comfortabel bij! hahaha
    Nog een paar daagjes en dan ben je weer thuis.
    Geniet er nog van met zn alle.

dikke knuffel
    Marian

• 09 November 2010 - 12:36

Karin Van Ass:

Heej mam,
    Als je toch al lekker tipsie bent van de zogenaamde roxie dan durf ik ook wel ongegeneerd te vragen om wat leuke sjaaltjes mee te nemen! Leuk voor de meiden voor de sinterklaas!!! Oh ja, ze hoeven niet truffelkleurig te zijn of zo....
    En wel netjes gedragen jullie he!!!??? Gr. Karin (dochter Jeu en Tiny van Ass)

• 09 November 2010 - 13:58

Wil Gommans:

Arme Wilma, wat zal die een doodsangsten hebben uitgestaan in de bus... Daarom zat ze natuurlijk niet bij het raam... ;-)

• 09 November 2010 - 17:58

Ria Van Den Broek:

Hallo Maria en Frans, (en medereizigers) Zo te zien en te lezen hebben jullie een prachtige en gezellige reis. Hoe is het met Frans zijn (gestoten)hoofd? Nou ja, beter een bult op je kop dan apenpoep, nietwaar Maria? Nog een paar fijne dagen.
    groetjes, Harry en Ria

• 09 November 2010 - 19:41

Boukje Olde Daalhuis:

Hej mam,

Hoe smaakt de roxy? Net zo goed als de shangria toen in Spanje?
    Het is heel leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Ben iedere keer aan het kijken waar jij op de foto's staat. Bij het dansen met de kinderen val je wat lengte betreft in ieder geval niet op, alleen die lichte haren wel!
    Geniet er nog even van de laatste dagen daar en tot gauw.

Knuffel van ons allemaal.

• 09 November 2010 - 20:33

Wiel En Agnes:

Wat een prachtig land zeg! Maar helaas zit jullie reis er weer bijna op. Ellie , Toon, Jeu en Tiny en verdere reisgenoten. Wij wensen jullie een goede terugreis en kom gezond en wel weer thuis.