Couppoging reisleiding ternauwernood verijdeld! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Couppoging reisleiding ternauwernood verijdeld! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Couppoging reisleiding ternauwernood verijdeld!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

31 Oktober 2010 | Nepal, Kathmandu

In tegenstelling tot mogelijke mails, sms en telefoontjes die u misschien bereikt hebben, wil ik even laten weten dat er hier niets aan de hand is. Alles is onder controle en er is geen vuiltje aan de lucht.
Mocht u gehoord hebben dat we gisteravond de weg kwijt waren naar een zeer bijzonder restaurant, nou daar is helemaal niets van waar. De reisleiding vond het gewoon een goed idee om na een dag luchtvervuiling even flink op adem te komen en een stukje extra te wandelen. Een uur langer? Nou, dat lijkt me overdreven, want volgens planning ging het maar om zo'n slordige vijftig minuten. Dat sommigen van de groep hier uitgebreid de tijd voor nemen, daar kan ik ook niets aan doen.
En heeft u soms gehoord dat het restaurant niet op ons rekende en dat we op drie verschillende locaties in het restaurant moesten eten? Helemaal niet per ongeluk; dat is gewoon vooraf bewust zo in scene gezet om te voorkomen dat sommigen al te veel met elkaar gaan klitten (en nee, dan heb ik het NIET over Wiel en Mia).
En dan willen ze ook nog de verslaglegging via Waarbenjij.nu van mij overnemen. Dat gaat dus mooi niet gebeuren. Wat denken ze wel?
Misselijk vind ik dat zo'n couppoging. Alsof ze het zelf beter kunnen. Ze hebben jullie natuurlijk niet laten weten hoe bijzonder het restaurant was waar we gegeten hebben, notabene in de Paleistuinen! Ja, en wat kan ik er aan doen dat het hier na 18.00 hartstikke donker is en dat je dus van die kasteeltuinen weinig meer ziet? Ze kunnen nog altijd op hun vrije dag teruggaan, toch?
En ze hebben jullie zeker ook niet laten weten dat we uiteindelijk heel erg lekker gegeten hebben (ja, niet iedereen natuurlijk want vis is niet bij iedereen favoriet, maar je kunt ook niet alles hebben, he?)
En jullie weten natuurlijk ook niet dat we onze jarige Elly tijdens het toetje verrast hebben met meerstemmige zang (waar niet de hele zaal enthousiast over was, maar dat terzijde) (er werd halverwege trouwens nog wel gebeld om de Sjanellekes voor een avond vast te leggen...dus misschien was het toch wel mooier dan we nu denken)en ze heeft van ons een cadeautje gekregen. Iets wat je nooit voor jezelf mag kopen maar cadeau moet krijgen; wie kan raden wat het is, mag op eigen kosten deze kant uitkomen om zijn of haar prijs in ontvangst te nemen.
En jullie weten natuurlijk ook niet dat ze helemaal niets hebben hoeven te betalen voor alle drankjes die ze genuttigd hebben (nee, ik noem geen aantallen) en nee, dat was niet om alle ellende af te kopen.
Zonder flauwekul; we hebben vandaag een heel heftige dag gehad ( in alle opzichten) en we kunnen gerust stellen dat Nepal bij ieder van ons vandaag is binnengekomen... Zoals dat hier gaat, niet een beetje voorzichtig, maar hotsen, knotsen en met dubbele sirenes.
We beklommen de lange trappen omhoog naar de apentempel en hebben linksom de stupa gelopen. Ons verwonderd om de gebedsrollen, de gekleurde vlaggen (er zijn er bij ons die hier kerstkaarten van maken), de offertjes, het gebruik van boterkaarsjes, de serene muziek waar je een beetje geitenwollensokken-gevoel van krijgt (maar wel lekker) maar vooral over de mensen die hier in alle geuren en kleuren rondlopen. En het is de truc om ze mooi op de foto te krijgen zonder ervoor te betalen (he Wilma).
We hebben Durbar Square bezocht; het centrale plein van Kathmandu met heel veel duiven (op de Dam voor Truus)en koeien, maar ook prachtig beschilderde nep-priesters. En we hebben ontzettend geluk want we zien The Living Goddess Kumari in levende lijve: heel bijzonder! We vragen ons wel af hoe zo'n meisje van 6 jaar het ervaart om in een paleis te wonen tot de tijd dat ze voor het eerst gaat menstrueren.
En vervolgens naar Patan, de tweede koningsstad waar we lunchen op het dakterras met geweldig uitzicht over de stad. Vervolgens naar de Gouden Tempel waar je de schoenen wel en ook weer niet hoefde uit te doen.
En na een sessie klankschalen kwamen vooral bepaalde dames onder ons helemaal los (nee, ik noem geen namen Ine, Truus, Maria en al die anderen waar ik het misschien niet van gezien heb). Gekocht moest er worden en sieraden moesten het zijn. De foto van Ine in de bus spreekt boekdelen.
Dit verhaal wordt echt veel te lang en er moeten ook nog foto's bij. Mocht ik essentiele dingen vergeten zijn, dan horen jullie dat weer zo snel mogelijk!
Morgen verkas ik met die ontrouwe hap hier naar Chitwan en als ze niet goed luisteren, voer ik ze aan de neushoorn die hier los rondloopt.
Wordt vervolgd.

• 31 Oktober 2010 - 17:48

Suze Jeuken:

He oma.... nou hebben we de souveniers al gezien!!! Is de verassing eraf... Veel plezier daar en de groetjes vanuit Venray
    Suze en de rest
    mama vraagt wat je op je hoofd hebt op de andere foto??

• 31 Oktober 2010 - 17:51

Wil Gommans:

En dan te bedenken dat ik morgen gewoon moet gaan werken om de reis van vrouwlief terug te verdienen... ;-)

• 31 Oktober 2010 - 18:12

Anita Van Berlo:

Hallo allemaal,

Toen ik zojuist tijdens het eten vertelde, dat oma aangekomen was, was de reactie van de 3 mannen onder ons meteen: hoeveel kg?

Geniet van jullie vakantie!!!

Groetjes, Anita.

• 31 Oktober 2010 - 18:16

Jet:

Mia, niet te veel met Wiel klitten hé, dor kumt dan praot van. Mar...geniet mit volle teugen van deze prachtige reis. Let ok en bitje op mien buurvrouw woh. Ik volg jullie fijn via het reisverslag. Heel leuk.
    Allemaal veel plezier.

• 31 Oktober 2010 - 18:24

Ans Van Der Hoff-Kei:

ja, inderdaag Ine Hoex, of heb je de siraden geruild voor weer een t-shirt van Piet.

• 31 Oktober 2010 - 18:36

Wilhelmien En Viktor:

Wat een mooie reis en wat een plezier !
    Geniet van elkaar,groetjes.

• 31 Oktober 2010 - 19:42

Berrine:

En jjj maar denken dat wij muiten! Hahaha, suc6 en allemaal naar maja luisteren! Fijne reis allemaal. Groeten berrine

• 31 Oktober 2010 - 21:40

Gerrie:

maja en natuurlijk ok de rest geniet van de reis.
    hier in venray mot ik ok een trap op um te genieten van een prachtig uutzicht.
    maja, doe marjo de groetjes van me als ge ur ziet . Ken ur nog van ysselsteyn en uutgoan vroeger.

• 01 November 2010 - 06:29

De Buren:

Hallo reizigers,

Maja,wat heb je toch 'n kudde lastige schapen onder je hoede!
    Ik wist niet dat 'n gezelschap van zo'n leeftijd nog zoveel problemen kon
    veroorzaken!
    Zorg ervoor dat je ze gedurende de rest van de reis onder de duim houdt en laat ze niet afdwalen!
    Van Tiny en Jeu hoor ik gelukkig nog geen klachten. Doe ze maar de groeten uut de Meester Driessensstraat!

• 01 November 2010 - 12:13

Karin Van Ass:

Dag Maja en aanhangsels,
    Ik hoor wel dat iedereen lekker zich zelf is!
    Heel fijne reis verder en ik ben benieuwd naar de resterende verhalen.

Gr. Karin van Ass

• 01 November 2010 - 15:08

Jacqueline:

klinkt als een dolle boel...maar dat komt wel goed denk ik...hier gaat ook alles goed de aanvragen voor de TRV vluchten komen nu binnen dus kan ik nog mooi 3 dagen daarmee helpen!
    geniet er allemaal van en ben benieuwd naar jullie nieuwe reisverslag!
    gr jacqueline

• 02 November 2010 - 15:38

Mietje En Jeu:

We zien wel dat jullie een mooie reis aan het maken zijn. Onze vakantie in België was ook super!
    Heel veel groetjes vanuit Venray