De kop is eraf! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

31 Oktober 2010 | Nepal, Kathmandu

Na wat opstartproblemen tijdens het inchecken (onze stoelen op de eerste rij zouden ingepikt zijn door de bemanning) kregen we in het vliegtuig zelfs de hele eerste rij. Prima vlucht en heerlijk, belachelijk grote bakken koffie in Bahrein tijdens de tussenstop.
Na aankomst in Katmandu wachten op de koffers en daarna kennis maken met Arno, onze host van Holland International. Er staat een kleurrijke oranje bus klaar met een soort aqarium voorin waar onze chauffeur en de Nepalese gids Deepak zich bevinden. Het bordje "niet voederen" ontbreekt nog net.
Kathmandu zorgt meteen voor een cultuurshock want je weet bijna niet waar je moet kijken! Zoveel mensen en kijk naar die bossen met electriciteitsdraden; dat kan bij ons toch niet!
Hotel Malla ziet er erg mooi uit en iedereen is tevreden met de kamer. (We hebben wel even heel goed uit moeten leggen dat Wiel en Mia geen setje zijn en dus ook echt niet bij elkaar op de kamer willen liggen, maar dat mag geen naam hebben.)
Ook de ligging, net naast de gezellige wijk Thamel is een aanrader. Snel even de vliegtuiglucht afspoelen en dan door donkere straatjes naar restaurant Thamel House voor de eerste kennismaking met de Nepalese keuken en dans! En ook hier weer onderhandelen, want ze willen ons helemaal bovenaan op de grond laten eten, maar wij hebben gereserveerd voor de begane grond omdat we het dansen ook willen zien. Na allerlei smoesjes dat er vanwege technische problemen geen dansen is vanavond, pikken we met hulp van Toon, gewoon een aantal tafels in en komt alles goed. Het wordt een gezellige avond en dan, voor sommigen onder ons nog even "via de bar", gaan de oogjes toe!

• 31 Oktober 2010 - 07:27

Elly En Fam.:

Hallo bofkonten daar in Nepal,

wat fijn dat we zo toch 'n beetje kunnen meegenieten van jullie avonturen. Ik zie dat Tiny en Jeu tenminste goed zijn aangekomen!En nu, na al het eten, drinken en slapen op ontdekkingstocht met z'n allen!Veel plezier samen en tot het volgende bericht!!

Groetjes uut de Meester Driessensstraat.

• 31 Oktober 2010 - 08:44

Pioniersstraat 25:

hallo Luitjes
    zo kunnen we genieten van jullie reis,fijn om mijn broer in het vliegtuig te zien zitten ,mooi verslag van jullie reis geniet van de vakantie

• 31 Oktober 2010 - 09:05

Ger :

Hoi Ve Hannie Suzan jac Fijn dat de reis goed verlopen is!
    Veel plezier met de hele groep , en we lezen beslist hoe het verder verloopt.

• 31 Oktober 2010 - 09:13

Ans Van Der Hoff-Kei:

De stemming zit er goed in zo te zien. We hebben Toon en Corrie gisteren een fijne reis toegewenst, en wij zullen jullie blijven volgen,
    groetjes ans en herman

• 31 Oktober 2010 - 09:40

Agnes En Wiel:

Hallo Jeu en Tiny en Elly en Toon
    Wij zullen jullie reisgegevens volgen.
    Wij wensen jullie een fijne vakantie. Groetjes, Wiel en Agnes

• 31 Oktober 2010 - 09:51

Hanny En Jan:

Wat een mooi verslag, we genieten mee van de leuke foto's.
    Veel plezier nog en voor Elly vandaag een heel fijne verjaardag gewenst(dat wordt trakteren!)

• 31 Oktober 2010 - 10:21

Viktor En Wilhelmien:

Wat fijn zeg!! Wij wenssen jullie een fijne vakantie en gezond terug komen.

• 31 Oktober 2010 - 10:22

Francis:

Het ziet er allemaal al heel gezellig uit. Elly een hele fijne verjaardag daar in Nepal.

Groetjes, Martien, Francis
    Rick, Anke en Vera

• 31 Oktober 2010 - 13:03

Mariëlle:

Proficiat met je verjaardag Mam. En nog een hele fijne vakantie allemaal

• 31 Oktober 2010 - 14:04

Lowieke:

Leuk verhaal mams & de rest.
    Veel plezier daar, ik kijk uit naar de volgende verhalen!

Groetjes,
    Lowieke

• 31 Oktober 2010 - 14:38

Agnes En Wiel:

Ellie
    Proficiat met je verjaardag en een fijne dag toegewenst!

• 31 Oktober 2010 - 15:44

Leo En Maria Bouwman:

Hallo Wilma, Bertie, Maja, Toon en medereisgenoten,

we zien dat jullie een warm en bloemig onthaal hebben gekregen. Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel plezier in de komende dagen en we zijn benieuwd naar het volgende reisverslag.

• 31 Oktober 2010 - 15:50

Wim R:

Geluukig allemaal goed aangekomen. Weten we ook weer dat alles niet zo vanzelfsprekend zal verlopen als gedacht. Maar dat zal de pret en de schoonheid van het land verder niet beinvloeden. Veel plezier en tot het volgende verslag.

• 31 Oktober 2010 - 15:51

Guus:

hallo,

hoe is het daar? de tweede sms is goed aangekomen. gisteren hebben we de eerste wedstrijd gewonnen met 3-2 de dames hebben ook gewonen. gr guus.

• 31 Oktober 2010 - 17:22

Régie En Familie:

Mam gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van. Maar dat zal zeker lukken...........

Groetjes Marcel, Régie, Jeroen, Lisanne, Famke* en Bent

• 31 Oktober 2010 - 17:34

Wilma Manders:

Hallo allemaal

Het is hier nu 11 uur s'avonds in Nepal

We hebben voor de tweede avond op een rij hier heerlijk gegeten.
    Alles is hier een groot avontuur. De mensen zijn erg relaxed. In het verkeer claxoneren ze van alle kanten. Het is hier druk, druk, druk. Maar alles went......hopen we.
    We hebben al veel gezien vandaag. Kathmandu is een koningsstad dus we zien hier veel tempels en paleizen.
    Prachtig.
    Maar niet alles loopt zoals je wilt, he May.....
    Vanavond zouden we ergens gaan eten in een prachtige locatie. 10 minuutjes lopen. ok.
    Na 1 uur wandelen waren we.......terug bij het hotel.
    Na nog een poging, een straat eerder rechts af, kwamen we er toch. Het was inderdaad een prachtige locatie, Een oud paleis, daarna overheids gebouw en nu restaurant.
    We hebben veel gelachen vanavond. Een hele ervaring.

gr. Wilma

• 31 Oktober 2010 - 19:28

Fien En Huub:

Hallo allemaal,

Elly, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Iedereen een mooie reis gewenst.
    Heel veel plezier en

groetjes uit Merselo