Een geweldige dag! - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Een geweldige dag! - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Een geweldige dag!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

13 Juni 2011 | Ecuador, Riobamba

Gisteravond hebben we veel van elkaar geleerd in de bar. Zo weten we nu dat je regelmatig een kookwas moet draaien in je wasmachine om de wasmachinebacterie te voorkomen... Zo weten we dat we kippen geen twee eieren per dag meer leggen als je ze geen water meer geeft.... En dat kippen luchten in het Venrays dialect iets heel anders betekent dan de deur open zetten voor frisse lucht.
Vanmorgen vroeg vertrokken omdat we al met al toch moeten rekenen op een reisdag van ongeveer elf uur.
De eerste attractie was het proeven van het geroosterde vel van een varken langs de kant van de weg. de foto's spreken voor zich.
Daarna bezochten we de archeologische opgraving Ingapirca, de belangrijkste opgraving van een samenleving van Inca 's en Canari's. We reden erheen langs smalle achteraf straatjes zodat je het leven van alledag mee kon maken. Het scheren van schapen, met de hand melken van koeien, werken op het land, schoolkinderen in uniform etc; we kijken onze ogen uit.
Daarnaast is het landschap zo ontzettend mooi en afwisselend dat het middagdutje (bijna) aan ons voorbij gaat.
In Ingapirca bezoeken we eerst het museum en daarna de site zelf. Indrukwekkend! We krijgen een goed beeld van hoe het er vroeger uit gezien moet hebben en verbazen ons over de techniek die men toen al beheerste. Vooral de opstapeling van de gepolijste groenige stenen van de tempel dwingen respect af.
Via een prachtige route door naar Salausi voor de lunch. Hier is ook een station voor de zigzag trein in dit gebied. Vroeger reed hier een trein (Neus van de duivel) en zaten mensen bovenop het dak, maar sinds een aantal dodelijke ongevallen is dit niet meer toegestaan. Men is druk bezig de spoorlijn te renoveren en het ziet ernaar uit dat je over enkele jaren deze lijn weer helemaal kunt gebruiken.
We lunchen in een leuk restaurant met oa spinaziesoep en maken dan een wandelingetje door het centrum en over de markt. De vilten hoeden zijn erg in trek...
Dan door voor het laatste traject naar RioBamba waar we een stadtour maken voordat we naar ons hotel gaan buiten de stad; hosteria Abraspungo. We maken geweldige foto's van een paar oude dames die op de trappen van de kerk vol overgave genieten van een Magnum.
Abraspungo is een geweldige stek; heel rustig gelegen met prachtige kamers met open haard en vloerkleden in Ecuadoratijl. Het openbaar hout ligt klaar voor de deur! Het is met veel gevoel voor stijl en sfeer ingericht en heel verrassend.
We eten aardappelsoep en naar keuze spaghetti of bief en volgens mij ligt het gros voor 22.00 uur onder de drie dubbeldikke pulf te slapen!
Het was een geweldige dag!

• 14 Juni 2011 - 07:52

Alda En Jan:

Hoi Maja,

We volgen jullie vanuit Venray. Wat een geweldige reis, wat een cultuur en een kleuren!!!
    Doet ons ook wel een beetje aan Guatemala denken.....

Groetjes
    Alda en Jan

• 14 Juni 2011 - 10:57

Natasja:

hoi pap, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. heb je nog een plaatselijke delicatesse gekregen????????

groetjes van Emil, Guus, Mees, Jort en Natasja

• 14 Juni 2011 - 20:06

Hannie En Servé :

Wat een machtig mooi land zal zeker veel indrukken op jullie allen maken.
    Op ons al van de mooie verslagen en foto-s.

Piet en Ine van harte gefeliciteerd met jullie 45 jaar huwelijksfeest.

Dank aan Maja Toon en team Vice Versa voor de prachtige bloemenhulde ter gelegenheid van ons 40 jarig huwelijksfeest.
    Ja ja anders waren we mogelijk nu wel bij jullie geweest.

We zijn met pinksteren toch ook even op vakantie geweest twee dagen met de fiets naar Arcen en zelfs naar het buitenland een rondje door Duitsland.

Heel veel groetjes en veel vakantie plezier van ons de volgende keer hopen we er weer bij te kunnen en mogen zijn.

Hannie en Servé

• 14 Juni 2011 - 20:39

Fam Jeuken:

He pap, gefeliciteerd met je verjaardag, hebben al heel vaak proberen te bellen om je even toe te zingen... maar het lukt niet, je neemt niet op... zeker aan het genieten van een stukje cavia of varken...
    Veel plezier nog..
    groetjes vanuit Venray
    Peter, Daan, Tessa, Sofie en Suze xxxxx

• 15 Juni 2011 - 12:58

Trees Vernooij:

Leuk dat jullie in Ecuador zijn. Het is het land waar mijn zoon en kleinzoon wonen. (in Quito) en mijn schoondochter Tania komt uit Cuenca.Ik heb er al veel rondgetrokken en het is er prachtig. Wim en ik gaan er binnenkort naartoe! Toon en Maja, nog veel plezier. Groetjes Trees en Wim.

• 15 Juni 2011 - 13:49

Miriam:

Prachtige verhalen en foto's. Ecaudor is prachtig! Geniet ervan, de tijd vliegt!
    groetjes Miel, Miriam, Sam en Fien

• 15 Juni 2011 - 17:47

Truus En Jan Fleuren:

Aan bekende en onbekende reizigers van een kleurrijke reis!
    Op bezoek in Amerika bij onze zoon en zijn vrouw genieten we toch mee van jullie, zo te zien, geweldige kleurrijke en gezellige reis! De feestelingen natuurlijk ook van ons de hartelijke gelukwensen. We blijven meegenieten en wensen jullie nog heel veel plezier met supermooie beelden!

Hartelijke groeten uit State College
    Jan en Truus

P.S.Maja, zitten er nog mensen bij die zelf het heft in handen willen nemen, zit er nog een lied in?