Etosha National Park - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Etosha National Park - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Etosha National Park

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

22 April 2012 | Namibië, Windhoek

Hele dag in Etosha NP!

Bij het ontbijt begint het al goed. Wies heeft haar hielen nog niet gelicht om nog iets te eten te halen, of een eekhoorntje klimt op tafel en eet haar stukje gedroogde mango op.
We hebben twee zieken vandaag: beide Harry's blijven vandaag in het hotel en dat is hartstikke jammer. Maar gelukkig dat het nu gebeurd en niet als weer door moeten naar het volgende adres. Tiny en Jes zullen er goed voor zorgen!
De rest van de groep gaat de hele dag dieren speuren in Etosha NP. We maken een ronde vanaf de Namutoni poort en blijven rechts van de pan. Het is meteen raak zodra we het park binnen komen; we zien bokken, impala's, zebra en bij de eerste waterplaats een overkill aan dieren. Ook de mooie kudu en giraffen (Tiny helemaal blij) en zelfs de zwartstaart jakhals. Nee, Toon, niet de geel gestreepte jakhals; Kassie heeft altijd gelijk!
Prachtig om te zien hoe de giraffen drinken, met de voorpoten ver uit elkaar. En wat lopen deze dieren toch sierlijk!
Mariska wordt vandaag onze spotter en mag voorin als de ogen van Kassie functioneren; kaasje voor haar.
We zien struisvogels, de klein dik diks, gnoes, impala en veel bokken. Ik prevel mijn gebedje weer op ; " heilige Antonius, beste vrind, sorg da ons die lieuwe vint" en dan een schreeuw in de bus; Mia en Wiel schreeuwen om het hardst dat er leeuwen zitten. En natuurlijk weer aan de rechterkant van de bus.
We zien twee vrouwtjes leeuwen onder een boom liggen: ze houden ons goed in de gaten. Even verderop ontdekken we er nog twee! Zodra Kassie de deur van de truck even open maakt, zien we hoe alert deze dieren zijn en de deur gaat snel weer dicht. Er worden weer veel mooie foto's gemaakt als bewijs voor het thuisfront.
Verderop nog meer giraffen, zwijntjes en heel veel prachtige vogels. En aan het einde van de middag als bonus ook nog een stuk of zes olifanten met een jong. Weliswaar wat verder tussen de struiken, maar we kunnen ze toch een stuk volgen.
We stoppen even bij fort Namutoni waar je een prachtig uitzicht hebt over de omgeving. En terug bij ons hotel in de souvenirshop oude Himba kneut kopen, maar natuurlijk niet zonder flink te pingelen.

• 24 April 2012 - 15:42

Daan Jeuken:

Geweldig... ben helemaal jaloers dat jullie die giraffen zo dichtbij zien.... het zijn de meest prachtige dieren!!! pap, mam knip er maar veel foto's van voor mij!!!!

• 25 April 2012 - 09:40

Truus F.:

Jeetje wat een geweldige foto's! Echt om jaloers op te zijn.
    Er zitten toch nog meer bekenden bij de groep dan we dachten. Harry en Jes de groetjes van de Fleurtjes uit Venray en we hopen dat de Harry's snel weer gezond mee kunnen genieten met de rest!

Groetjes aan allemaal
    Jan en Truus