Van Rundu naar Etosha NP - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Van Rundu naar Etosha NP - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Van Rundu naar Etosha NP

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

21 April 2012 | Namibië, Windhoek

Deze dag begint met een uitgebreid ontbijt bij Zelda Farm waar het open vuurtje al lekker knappert.
Onderweg weer typische hutjes, gebouwd van palen en leem gemengd met een beetje cement. We hebben gisteren van K gehoord dat de mannen hiervoor het zware werk verrichten en al het materiaal verzamelen. De vrouwen bouwen dan het huis.
We nemen een kijkje bij verkoopkraampjes van pottenbakkers en kunnen ons nog net beheersen om zo'n lemen kruiwagen mee te nemen.
Dan bij een pottenbakkersfamilie op bezoek. De hele familie loopt uit en het is de vraag wie er nu eigenlijk naar wie zit te kijken. Ook hier weer hutten met rieten daken en absoluut geen weelde, maar we zien wel twee mobiele telefoontjes liggen.
We zien hoe broodjes gebakken worden in een stookton en hoe het proces van pottenbakken verloopt. Vooral het bekrassen met een steen geeft een bijzonder effect.
Wiel en Kassie vechten hun rivaliteit uit in de bestuurderscabine en het wordt zelfs zo'n dikke mik dat de deken in het binnenraam opgehangen wordt.
De lunchstop gebruiken we bij een parkje waar een enorme dubbele baobab boom staat en we maken een mooi wandelingetje er naar toe. Lekker even de benen strekken.
Bij aankomst in Kempinski Namutoni Lodge staat er meteen een golfkar klaar voor Harrie en Tiny zodat ze niet ver hoeven te lopen. Tekenend voor de klasse van dit hotel; het meest luxe van onze reis. Mooie kamers, less is more is hier het devies.
Piet en Ine hebben hier een huis giraf die voor hun deur komt wandelen. En als je echt gek bent op deze dieren, ren je op zo'n moment dan ook gewoon in je ondergoed naar buiten (nee, ik noem geen namen).
De dag eindigt met een heerlijk buffet en veel lachen aan tafel!

• 23 April 2012 - 07:47

Alda En Jan:

Hallo reizigers,

Wat een geweldige reisverslagen allemaal, we genieten iedere keer opnieuw, ook van de fantastisch mooie foto's. Een beetje jaloers zijn we wel! Mooie mensen, prachtige dieren. Iedere keer weer een genot om met jullie mee te reizen!

Groetjes,
    Alda en Jan

• 23 April 2012 - 10:40

Ivonne Peeters:

Hoi Harrie en tiny en de rest van de bubs
    Wat geweldige foto,s echt super om dit allemaal mee te maken.
    Heb net met boy foto,s nog eens gekeken en hij vroeg of jullie niet een echt stokstaartje mee in het koffer konden nemen ha ha.
    Hij vind het ongelooflijk en kon zich niet voorstellen dat die dieren daar zomaar rondlopen.
    Jullie moesten oppassen voor de krokodil dat hij jullie niet bijt aldus boy.
    De laatste dagen alweer en dan weer naar het koude nederland met een een verschil van zn 20 graden.
    Ik wens jullie een goede terugreis woensdag en nog even genieten van de vrijheid daar.
    liefs Ivonne de buurvrouw