Victoria watervallen! - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Victoria watervallen! - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Victoria watervallen!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

17 April 2012 | Zimbabwe, Harare

Om 08.30 uur vertrekken we met terreinwagens vanaf Chobe Safari Lodge naar de grens met Zimbabwe. We maken vandaag een uitstapje naar dit buurland om de beroemde Victoria watervallen te bezoeken.
Bij de grens moeten er formulieren worden ingevuld om Botswana uit te mogen en even later opnieuw formulieren bij de Zimbabwaanse grens,plus E 25,- dokken voor een visum. Daar krijgen we dan wel een prachtig plakkaat voor terug in onze pas.
We moeten ook de bus uit en over een natte mat lopen om ontsmet te worden. Het houdt ons bezig, zullen we maar zeggen.
Eenmaal aangekomen in Vic Falls bezoeken we eerst even de lokale markt waar volgens ons geen droog brood te verdienen valt. Corrie en Toon spelen het afdingspel en nemen voor minder dan de helft uiteindelijk mooie tafellakens mee.
Tiny wordt aangesproken of ze haar witte sokjes niet wil ruilen tegen minstens vijf houten beeldjes, maar gaat dat niet doen.
Sommigen kopen een souvenir in de vorm van albasten of houten (voodoo) beelden, maar na een kwartier is iedereen het getrek wel beu en gaan we weer verder. En bezoeken het koloniale Victoria Falls hotel. Een groter contrast met de armoedige markt kun je je niet voorstellen; hier is het weelde wat de klok slaat. We bekijken het hotel en speciaal het terras met fenomenaal uitzicht op de brug en de Vic Falls en maken hier een groepsfoto.
Dan door naar hotel Ilala voor de lunch in de prachtige tuin, ook weer met zicht op de watervallen. Hier ligt olifantenpoep in de tuin, wat dus wil zeggen dat deze grote vrienden zo dichtbij kunnen komen.
En tot slot het hoogtepunt van vandaag (en misschien ook wel van de reis); de Victoria watervallen. De meesten doen een beetje lacherig over de capes die aangeboden worden, maar als ze even later door en doornat van de wandeling terug komen, weten ze wel beter. Het water sopt zelfs in je schoenen, om je een idee te geven. En als je geen gebruik maakt van de capes is het een doorlopende wet tshirt contest...
De watervallen zijn GEWELDIG en we zijn hier in de beste periode van het jaar, met het meeste water. Je weet gewoon niet wat je ziet, zoveel watervallen en zoveel liters water die hier naar beneden vallen. Echt enorm! En de dubbele regenboog maakt het helemaal sprookjesachtig.
's Avonds groot onderhoud van onze weelde in de vorm van wederom een belachelijk overheerlijk buffet! Afvallen gaat hier niet lukken, maar dat mag de pret niet drukken. Het is weer gezellig tafelen met dit gezelschap en het wordt helemaal bijzonder als we telefoon krijgen dat ik tot de laatste drie kandidaten behoor voor de Verkiezing Zakenvrouw 2012 Noord Limburg!
Dan vlug naar bed want morgen worden we om 05.00 uur gewekt!

• 18 April 2012 - 17:14

Truus F.:

Super Maja, proficiat (ik vind dit al meer dan een felicitatie waard!), nu nog op naar de eerste plaats. Ik duim voor je!

Groet en geniet,
    Truus

• 18 April 2012 - 20:09

Wilhelmien En Viktor:

Je ziet het maar weer,zonder techniek ben je nergens !!Hopenlijk is het morgen beter,en Maja gefeliciteerd met je nominatie,we houden de krant en het nieuws in de gaten,maar dat gaat toch zeker wel lukken ? De foto's van de waterval zullen ongetwijfeld fantastisch zijn,noemen jullie dat vakantie ? Als ik lees hoe vroeg jullie opstaan brrrrrrrr. Geniet nog maar even van het warme weer,het is hier erg koud en nat !!

• 20 April 2012 - 08:23

Ivonne Peeters:

Hoi Harrie en tiny en natuurlijk de rest van de bubs
    Het ziet er allemaal erg gezellig en op het strand romantisch uit.
    Ook zeer indrukwekkend bij de bosjes mannen.
    Tiny nog gefeliciteerd met de overwinning van het speerwerpen, wat een super buurvrouw hebben wij toch.
    Harrie niet meer op het dames toilet, die zijn voor dames gemaakt ha ha.
    Ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben maar aan de foto,s te zien komt dat helemaal goed.
    We houden ons op de hoogte via deze site, is erg leuk om jullie zo te volgen.
    Groetjes van jullie buurvrouw uit maasbree
    Ps tiny hou je sokken maar aan ik zou ze ook niet afgeven

• 20 April 2012 - 15:20

Ans Do- Takkenwijf:

Hallo allemaal,na eindelijk bij gelezen te zijn een bericht van mij. Jullie gaan nu naar Botswana waar de Spaanse koning met een heupfractuur van terug gekomen is,hij was daar op olifanten jacht,dat is toch te zot voor woorden,niet? Olifanten is toch een beschermt diersoort,Maja niet
    boos worden hij heeft al excuses aan geboden. Genoeg gel..... gepraat, jullie hebben het geweldig zo te zien en te lezen het roept bij mij herinneringen op,de reis Namibie aantal jaren terug.Ik kijk weer uit naar het volgende verslag en foto,s.
    Ik wens iedereen de hartelijke groeten en genieten maar,speciale groet aan Kassie.

Ans

• 20 April 2012 - 18:23

Tiny En Ben:

hallo Corrie en Toon

Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Het lijkt ons een erg leuke reis. Van Carla hoorden we dat zij ook op veel van deze plekken is geweest en daar ook zo van genoten heeft. Voor de resterende tijd, lekker genieten en gezond weer terug komen.

Groetjes Tiny en Ben

• 21 April 2012 - 11:13

Wilma:

Hoi Harrie en Tiny en natuurlijk de andere vakantiegangers.

Ik ben jullie een beetje aan het volgen op de site, wat een mooie reis.
    Prachtige foto's waarvan je ook een goed beeld krijg van jullie vakantie.
    En Tiny wat een leuke foto met de kindje en die oudere man,naar huis.
    Maja aan jou een compliment over de leuke reisverslagen.

groetjes.
    Wilma