Bezoekje aan de zoutpannen van Makgadikpani! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Bezoekje aan de zoutpannen van Makgadikpani! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Bezoekje aan de zoutpannen van Makgadikpani!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

15 April 2012 | Namibië, Windhoek

Vandaag gaan we op weg naar Nata voor ons volgende avontuur. Maar eerst pinnen en het pasje van Toon J wordt " opgevreet dur die masjien". Pasje blokkeren en weer op weg.
Onderweg maken we weer een stop en zet Kassie de dameswc een heel eind de bush in: " een uitlating maak in jou lijf" met zo'n uitzicht is heel bijzonder!
Verderop stoppen we bij een grote termietheuvel en krijgen we goede uitleg over hoe deze ontstaan en wat er onder de grond allemaal gebeurd. Dat vergeten we niet meer.
We lunchen bij prachtige oude baobab bomen. Als die eens zouden kunnen praten over alles wat ze in de loop van de tijd voorbij hebben zien komen...
We overnachten in Nata Lodge in ruime houten huizen met een bad op pootjes en een mooi balkon, heel sfeervol.
Aan het einde van de middag gaan we met terreinwagens waar je via een laddertje in klimt ( en koningin Tiny voorin met een eigen opstapje) naar de Makgadikgadi zoutpannen. We zien een kudde gnoes met jongen die even verbaasd naar ons terug kijken, maar wel op afstand blijven.
Wat een immens vlakte; je kunt hier met het blote oog zo'n 13 kilometer ver kijken!
We maken hier een wandeling langs het water en maken prachtige foto's van de pelikanen en flamingo's. En tijdens de zonsondergang romantische foto's van alle setjes en ook van onze drie " losse vrollie".
Tot slot lekker buiten eten bij Nata Lodge, wel erg fris, maar lekker en gezellig. Beetje jammer dat Twan de bediening probeert te "betoepen" met oud geld...

• 17 April 2012 - 07:51

Alda En Jan:

Goedemorgen allemaal!

Wat een prachtige foto's weer! En heel leuk om alle Afrikaanse zinnen mee te lezen. Klinkt hartstikke grappig! Minder dat Toon zijn kaart kwijt is, dus Maja, minder shoppen.....

Romantiek ten top, dat kan ook niet anders in zo'n fantastisch mooie omgeving!

Groetjes,
    Alda en Jan

• 17 April 2012 - 15:20

Wilhelmien En Viktor:

Wat weer een prachtige foto's vooral van de zonsondergang, het beste te herkennen voor ons zijn Toon en Maja.Hopenlijk gaat alles goed met Toon J zonder pasje !!
    En wat een prachtige bomen en z'n dikke stammen,als die konden praten..........
    Groeten.

• 17 April 2012 - 16:23

Rob & Doreen:

Haaaaaaaa pap en mam! En natuurlijk alle andere levensgenieters! Wederom prachtige foto's! Pelikanen en flamingo's? Wij hebben 3 dikke duiven in onze achtertuin die op zoek zijn naar wat oud brood, omdat het weer eens lekker heeft gevroren afgelopen nacht! :( pfff. We kunnen aan de verhalen en foto's wel opmaken dat jullie een prachtige trip hebben! En een gezellig clubje bijeen! Geweldig! Hoe was het vandaag bij de Victoria falls? Adembenemend? Zijn benieuwd naar het volgend verhaaltje! Geniet ervan met zijn allen!

Ps: Heej in Serum is ok alles perfect! No worries! :)

Groetjes van os 2!

• 17 April 2012 - 16:44

Truus F.:

Ha reizigers,
    Hoe gaat het ermee? Terwijl wij hier een kleine reünie in het dorp hebben met reizigers van Nepal 1 waarbij Tiny, Jeu, Wiel, Jan en ik (Annie en Lambert duiken een zijstraat in) het nog hebben over hoe leuk het was. Hebben we het ook over Ine en Piet en Mia, wat zullen ze weer genieten. Ik ben wel erg benieuwd hoeveel kettingen Piet meebrengt, als ik het goed gezien hebben liet hij de flappen weer hun werk doen. Ik geniet van alles wat ik lees en zie en wens jullie dan ook nog heel veel plezier. Maja hoe moet dat nu met Ons dörp? Er zijn nog geen muiters die zelf wel eens een verslag willen maken?

Ik wens jullie nog fijne dagen,
    groetjes natuurlijk ook van Jan
    Truus

• 18 April 2012 - 12:14

Kitty En Arno:

Hoi papa en mama (Toon en Corrie)

Leuk om jullie allemaal zo op de foto te zien...prachtig zeg. We zijn benieuwd naar de verhalen. En Toon..wat nou met je pasje!

Groetjes

• 18 April 2012 - 16:23

Guus Jenniskens:

Voor opa Toon en oma Corrie
    Alles gaat goed bij de dieren, er zitten nu 3 kalkoenen te broeden
    Zij zit in het hok waar de andere niet zitten
    Ik heb haar hok nu niet meer open staan, laat weten of het zo goed is
    ps. Oma kun je niet meer sms-en?

• 21 April 2012 - 02:28

Marjo:

Hallo Afrika gangers!

Zo te horen en zien hebben jullie het goed naar jullie zin.
    Wel handig zo'n site dat we onze ouders een beetje kunnen volgen :):):)
    Heel veel plezier allemaal!!!
    Liefs,
    Marjo