Van Chitwan naar Bandipur! - Reisverslag uit Bandīpur, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Van Chitwan naar Bandipur! - Reisverslag uit Bandīpur, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Van Chitwan naar Bandipur!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

04 November 2010 | Nepal, Bandīpur

Het is vandaag 3 november en Jeu is jarig, maar we doen net alsof we dat niet in de gaten hebben. Zijn beurt komt nog wel!
Ongeveer de helft van ons gezelschap gaat heel vroeg (05.30 uur) op jeepsafari en zien een neushoorn, veel herten en uiteraard de mooiste vogels! De zwakke broeders onder ons (of degenen die meer slaap nodig hebben) slapen uit en wandelen door de tuin en spotten enorme leguanen... Het doet ons een beetje denken aan de Jurassic Park films, dus we nemen het maar met een korreltje zout. Toch jammer dat er geen foto's van zijn als bewijs...he Ine?
Dan op weg naar Bandipur; een rit van ruim drie uur. In Nepal wordt niet zozeer met de afstand in kilometers gerekend maar in de tijdsduur die je hiervoor moet rekenen. Een schitterende rit, eerst weer langs de prachtige Trisuli rivier, maar vooral het laatste stuk is adembenemend (vooral voor de chauffeur die met een stijf been de bus verlaat!). De ene haarspeldbocht na de andere; ongelofelijk dat we met zo'n bus naar boven komen!
Eenmaal in Bandipur aangekomen, lopen we het laatste stukje door het autovrije oude stadje en iedereen is er meteen verrukt van. Dit plaatsje moet je echt gezien hebben! We logeren in The Old Inn; een gerestaureerd huis waar geen enkele kamer hetzelfde is. Klein, maar wel heel gezellig; je hebt het gevoel dat je in een bedstee slaapt. Dit hotel heeft op dit moment geen kamers met eigen douche en toilet, maar op de etage is er voldoende gelegenheid. In januari is de nieuwe vleugel klaar en daar heeft iedere kamer wel deze faciliteiten. We worden heel gastvrij ontvangen en settelen ons meteen op het prachtige terras met schitterend uitzicht over de vallei. Dit is echt onthaasten! Nadat iedereen geinstalleerd is (hier trek je dus je toilettas uit je koffer en schoon ondergoed en je koffer blijft gewoon beneden staan. )
Samen met onze gidsen Arno (die al een aardig woordje Limburgs begint te kallen...) en Deepak maken we een wandelingetje in de omgeving en genieten van scholieren die op het hoogste plateau aan het zingen en dansen zijn. Ze lachen zich een breuk als wij ook een poging wagen; dat verfijnde draaien met de handen hebben wij nog niet echt onder de knie.
's Avonds eten we buiten op het terras en maken we Jeu eindelijk jarig! Hij krijgt van ons een handgemaakte klankschaal en van The Old Inn een tas en portemonnee. En als toetje een grote chocoladetaart met "Proficiat Jeu" erop die hijzelf in 24 gelijke delen moet aansnijden. Volgens Tiny is dit de eerste keer dat hij dit doet!
We hebben natuurlijk weer uitgebreid gezongen en de Nepalese muzikant draagt zijn steentje ook bij.
Als we Lambert vragen of hij nog een borreltje lust zegt hij: "Geen borrel meer voor mij, want dan praat ik meer dan ik antwoorden heb...."
Een onrustige nacht volgt met geluiden van mensen die van het toilet gebruik moeten maken en over de verschillende drempeltjes struikelen.

• 04 November 2010 - 11:50

Fien En Huub:

Hallo allemaal,

Jeu,we hopen dat ons sms-je is aangekomen, zo niet dan alsnog gefelicteerd. Iedereen een mooi verblijf gewenst, en de groeten uit Merselo!

• 04 November 2010 - 12:20

Ems En Huub:

hallo vakantie gangers.erg mooi die verslagen zeker als je het 2x ontvangtniet erg wij hopen dat jullie van de safari tocht genoten hebben. Hopelijk hebben jullie mooier weer als wij .De groetjes aan iedereen

• 04 November 2010 - 12:39

Miriam:

Net even met de meisjes naar de mooie foto's gekeken en gezwaaid naar opa en oma! Veel plezier nog.
    groetjes,
    Miriam, Miel, Sam en Fien

• 04 November 2010 - 12:40

Giel En Yasmina:

Lijkt ons een hele gezellige bedoening daar in dat verre Nepal.
    Jullie steken er toch ook nog wel wat van op hè.Al die smsjes die we gestuurd hebben komen terug met mislukt!!!we zijn blij ,dat we jullie allemaal nu in ieder geval via de site kunnen volgen ,weten we tenmimste dat alles goed gaat.! Geniet nog ,liefs voor Maria en Frans en hartelijke groeten voor de hele club.

• 04 November 2010 - 12:44

Marian Manders:

Ik zit nu saai te werken en lees jullie verhalen.
    Ik droom een beetje weg....
    Ik wil ook naar NEPAL!!!

• 04 November 2010 - 19:29

Wiel En Agnes:

Jeu Wij hopen dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Heel veel plezier nog met zijn allen en groetjes.

• 04 November 2010 - 20:17

Régie En Familie:

Ome Jeu nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Die taart ziet er wel erg lekker uit hoor.

Maak er nog een leuke tijd van met zijn allen.

Groetjes
    Marcel, Régie, Jeroen, Lisanne, Famke* en Bent

• 04 November 2010 - 20:43

Ricky V Heeswijk:

Mooi om alles te lezen en de foto"s te bekijken.Maria en Frans
    Met ons Mam gaat het goed.

Groetjes van ons alle en geniet er van.

• 04 November 2010 - 21:38

Jan En Marij:

Hallo Frans en Maria,

Wat een prachtige reis die jullie aan het maken zijn, tante Mietje en Ome Jeu zorgen "goed" voor de post!!
    Groetjes van hun en van ons: Carla, Wil, Jan en Marij