De eerste dag ; Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu De eerste dag ; Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

De eerste dag ; Nairobi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

21 Juli 2007 | Kenia, Nairobi

Na een heel lange dag even een bericht vanuit Nairobi. We hebben een goede vlucht en zaten als een soort schoolklasje achter elkaar in het vliegtuig. Ik heb prachtige foto's van slapende Ans en Herman...
Niet iedereen heeft even goed kunnen slapen dus vandaag is het wel behoorlijk moeilijk om de ogen open te houden.
Op de luchthaven van Nairobi stond onze Drifters gids Colin ons op te wachten; de eerste indruk is goed.
Na kennis gemaakt te hebben met ons vervoermiddel voor de komende twee weken (een soort groen aquarium waar we met een opstapje via een trapje aan een kabel slingerend naar boven (galant) inkomen, hebben we een stadstour door Nairobi gemaakt. We zijn er niet kapot van. Veel beton en veel armoede en sloppenwijken.
Tussen elf en twaalf uur zijn we naar het olifantenweeshuis geweest wat hartstikke leuk was. Het zit niet mee met de foto's overnemen dus wacht even af tot dit gaat lukken.
We hebben een heerlijke lunch genoten op een mini camping die een Nederlands meisje samen met haar vriend runt; brood en salades. Dat is weer in verband met dat overgewicht, maar dat snappen jullie wel. Nu zitten we weer aan tafel in hotel Heron (categorie backpacker...) waar we heerlijke dingen gaan proeven. De soep wordt nu geserveerd, dus tot morgen!

• 21 Juli 2007 - 17:57

Anita Van Berlo:

Erg leuke service; jammer dat wij de komende twee weken ook op vakantie zijn en niet de beschikking hebben over een computer.

• 21 Juli 2007 - 19:47

Marco En Angelique:

Fijn dan jullie heelhuids aan zijn gekomen. Lekker geslapen onderweg??? Hier wel hoor, had je maar thuis moeten blijven anders. (geintje)We zijn inderdaad benieuwd in wat voor een tourbus jullie rond gaan. Maar maak je maar geen zorgen, er is altijd een monteur in de buurt.
    We wensen jullie allemaal een hele fijne vakantie toe, veel plezier, en oja denk eraan om de neus van ons pap een keer extra in te smeren.

Groetjes van marco en agelique, en een knuffel van de kids.

• 21 Juli 2007 - 20:00

Marco:

oja,

wie heeft die foto's eigenlijk geplaatst? Vind die ene met die leeuw erop wel mooi. Alhoewel leeuw? lijkt meer op een................ weet t eigenlijk ook niet, maar ik kan jullie wel de tip geven om de tent maar goed dicht te laten, want volgens mij is deze iets pittiger dan diegene waarnaast (of op of..)je vanavond gaat liggen.

Groetjes uit Vredepeel

• 21 Juli 2007 - 22:19

Lowieke:

Hoi hoi;

Leuke site, en goed om te horen dat er (nog) geen slachtoffers zijn gevallen; Doel is natuurlijk wel om niet boven het streefniveau van 10% vermiste reizigers te komen...

Veel succes met het uploaden van de foto's, ben benieuwd wat voor moois er online komt!

Groetjes, en Hakuna matata!
    Lowieke

ps: Marco, het beest op de foto is inderdaad geen leeuw, maar een jachtluipaard;
    (Acinonyx jubatus voor de liefhebber)

• 21 Juli 2007 - 22:40

Wilhelmien En Viktor:

Geweldig, wat zullen jullie slapen vannacht !!!Maar als jullie de olifant aan horen komen dan moet je....rennen !!Als dat maar lukt met de rits van de tent.Geniet van het weer,hier is regen na een mooie dag van z'n 25 graden.Smakelijk eten voor morgen en ook heel veel plezier ! Groeten.

• 22 Juli 2007 - 07:45

Hay En Greet :

Hoi allemaal.
    Een fijne vakantie en we blijven jullie volgen..Groetjes Hay en Greet

• 22 Juli 2007 - 10:23

Kimmies:

hoi vakantiegangers,we zullen jullie zeker gaan volgen via deze site.hoe gaat het met jullie adrenaline?is die al veel op de proef gesteld?het is een hele mooie ervaring,geniet ervan.

groetjes kimmies

• 22 Juli 2007 - 10:48

Bien:

nou mam en dan zeg jij altijd dat ik teveel spullen meeneem!? de fotos zijn erg mooi vooral die van dat jachtluipaard! (lowieke zit weeer eens op wikkipedia!)
    thuis is alles goed! misschien komt sophia vanavond logeren maar dat hoor je nog wel!
    Dikke kus Bien

• 22 Juli 2007 - 17:14

Miriam Swinkels:

zo te lezen hebben jullie al veel ondernomen en het ook erg naar jullie zin. Fantastisch en houden zo! In het olifantenweeshuis was Ine natuurlijk niet wég te slaan! Jammer hé, dat zo'n beestje nét iets te zwaar is voor de handbagage en het olifantje opvouwen in je koffer lijkt me niet écht verstandig!
    Houd de moed er in, geniet van alles en ook ik blijf jullie vanuit Jerusalem volgen
    hartelijke groetjes aan allemaal

• 22 Juli 2007 - 21:57

Verony & Cees:

Mooi te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en wachten op de mooie foto's van Kenia Heel veel reis plezier

• 23 Juli 2007 - 10:03

Nick:

veel plezier
    volgende Thailand
    hahaha
    : D

• 23 Juli 2007 - 12:24

Gerda En Henk.:

Vanuit Ysselsteyn wensen wij jullie een hele fijne en avontuurlijke vakantie toe, We zijn benieuwt naar de foto`s.

Groetjes Henk en gerda.

• 24 Juli 2007 - 18:12

Jacqueline:

goed om te horen dat de vliegreis goed verlopen is. ben heel erg benieuwd naar de verhalen die nog volgen op deze site.
    hier op het werk is het allemaal goed!
    geniet er met z'n alle van en maak er een leuk en vooral ook gezellige reis van!

• 26 Juli 2007 - 12:18

Peter En Mieke:

Hallo daar allemaal!!!
    Hoe is ie daar? Nog niemand opgeeten door de muskieten? Wij zijn erg benieuwd naar jullie belevingen daar.
    We zullen regelmatig even kijken op jullie dagboek.
    Groetjes Peter en Mieke

• 26 Juli 2007 - 17:55

Sam:

Hallo oma Toos en opa Hay en alle andere, al veel wilde dieren gezien in het Serengeti National Park? Beetje kunnen slapen in de Bush? We zijn erg benieuwd naar jullie belevenissen en hopen dat we weer snel hierover iets kunnen lezen en misschien wel zien op de foto's!!!!
    Veel reisplezier en groetjes

Knuffel van Sam, Gé en Angelique