Denali National Park - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Denali National Park - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Denali National Park

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

25 Juni 2015 | Verenigde Staten, Denali

Denali National Park
Na de prachtige treinreis met de Mc Kinley Explorer rijden we in twintig minuten naar ons volgende overnachtingshotel van de Westmark groep: mc Kinley Chalet resort.
Het ligt prachtig in een groene omgeving, met een murmelend ( woordkeuze van Lilian) beekje aan de achterkant van de houten gebouwen waarin onze kamers gelegen zijn.
Zeg maar suites, want er is een klein sfeervol zitkamertje, naast de bad- en slaapkamer. Er rijden iedere 10 minuten shuttlebusjes over het terrein die je naar de mainlodge brengen waar alle restaurants te vinden zijn plus souvenirwinkel, ATM automaat etc.
Met onze dinercoupon mogen we in het Nenana View bar & grill eten of in het Denali Trading Company restaurant. Het eerste heeft het mooiste uitzicht, maar. Zeker zo belangrijk, is gelegen net naast de bar. Dat wordt m dus voor de eerste avond.
In de mainlodge is internet en het is me nog nooit eerder gelukt om zo snel een bericht inclusief foto's op Waarbenjij.nu te plaatsen. En dat ook nog op een barkruk in de bar...
Het eten is verrukkelijk; er komen rendierburgers voorbij, crabshowder, crabpoten, enorme biefstukken, frisse salades en het onvermijdelijke seafood.
Het is gewoon lastig kiezen, behalve wanneer je geen vis lust, geen vet en geen gesmolten kaas, maar twee toetjes compenseren dat rijkelijk!
Het is weer een heel gezellige en smakelijke avond, maar we gaan op tijd naar bed want morgenvroeg gaat de wekker om 05.45 uur. Hoezo vakantie?

Vanmorgen ontbijtbuffet in het Denali Trading restaurant en het valt weer op hoe uitermate vriendelijk en behulpzaam de bediening is. Of ze er uberhaupt iets van menen, vragen we ons af, maar feit is dat we sommige zaken in Nederland hier best een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
Dan de vooraf bestelde lunchboxen ophalen die voor ons klaar staan en om zeven uur vertrek voor de wilderness dagtocht door het Denali NP. We ontdekken dat onze gids niet mee mag op deze tour en dat er alleen Engels gesproken wordt. Na overleg met onze daggids Sarah worden er koptelefoons geregeld en zal Maja waar nodig een en ander vertalen voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Dat werkt prima.
Denali NP heeft ongerepte natuur maar je moet rekening mee houden dat er naast een beperkt aantal toiletposten ( diep gat in de grond met een trechter waarop een toilet staat) geen enkele voorziening kent. En hoewel we een snackdoos krijgen en sommigen een lunchbox bij zich hebben, zie je om je heen uitvalsverschijnselen ontstaan door het gemis aan koffie.
We rijden acht uur door het park en het is niet te beschrijven hoe groot en immens dit is. Brede snelstromende riviertjes met bergen op de achtergrond en afwisselend bebost ofwel toendra landschap. Er leven een groot aantal wilde dieren, maar die laten zich niet op bestelling zien. We zijn blij dat we een aantal moose (elanden) zien, kareboe's, schapen en zelfs een blonde beer.
Weer terug in het hotel natuurlijk eerst koffie en daarna zo'n lekker Amberbriertje, en de dag kan niet meer kapot. Een fikse regenbui maakt snel een einde aan het terrasmoment en de meesten komen net op tijd en droog op de kamer aan. De groep Meerlo, Heide en Hardeweg moet gedwongen een poosje onder het bushokje schuilen! Even chillen in de suite en dan weer op naar een van de geliefde daginvullingen: lekker eten.

• 25 Juni 2015 - 09:12

Elly Smits:

Hallo,
    Klinkt geweldig allemaal, maar deze keer geen foto's?
    Groetjes,
    Elly

• 25 Juni 2015 - 10:23

Theo En Leny Geelen:

Vanuit de prachtige Elzas eindelijk op de camping internet om in te loggen.
    Jullie met heerlijke crab, biefstukken en veel vis, wij met lekkere wijn, waar kies je voor!!!
    Zonder gekheid jullie hebben een prachtige reis en let wel, het mooiste moet nog komen.
    Geniet ervan en probeer de oogjes open te houden na het lekkere eten.

• 25 Juni 2015 - 15:31

Marjo:

Hallo allemaal...
    Heel veel plezier in het prachtige ALASKA! Klinkt goed...
    De dag van jullie vertrek was een programma op Discovery Channel over "The Alaskan Bush people" ... lekker zo leven met de natuur! Geniet van jullie tijd in die prachtige natuur!
    Liefs, Marjo