Sossusvlei! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Sossusvlei! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Sossusvlei!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

27 November 2013 | Namibië, Windhoek

Vandaag heel vroeg op (4 u werden we gewekt door een klopje op de deur!) (van een echt mens) ( heel anders dan zo'n digitaal verantwoord systeem wat je tegenwoordig in veel hotels aantreft) voor ons bezoek aan Sossusvlei. Een van de hoogtepunten van deze reis!
Na een lekker ontbijtje op weg en onderweg wordt het langzaam licht en zien we de lucht oranje kleuren. Fantastisch om te zien hoe schitterend de duinen aangelicht worden en hoe de scherpe contouren van de bergen duidelijk worden. Zandduinen in grillige vormen en tot 240 meter hoog: een uniek gezicht!
We stoppen dan ook regelmatig om foto's te maken.
Wat later stappen we over in een open jeep waar we maar net met onze groep in passen. Door wat te schuiven met dikkere en dunnere achterwerken lukt het net! Onze gids Piet geniet ook van het slippen met de jeep door het losse zand en we blijven gelukkig niet steken. We rijden door een indrukwekkend landschap wat telkens blijft verrassen en we genieten volop.
We krijgen vrije tijd om in ons eigen tempo dit landschap in ons op te nemen en ieder vult dat op zijn of haar eigen wijze in. Zo kon je gewoon lekker aan een picknicktafel blijven zitten in de schaduw maar ook het beklimmen van een van de duinen ( je loopt dan over de kam) behoorde tot de mogelijkheden. Dat klinkt simpel, maar ik moet uit eigen ervaring vertellen dat het niet meevalt om in dit fijne zand omhoog te lopen. En dan heb ik het nog niet over wat de hoogte met je doet...
Daarna nog een bezoek aan Sesriem Canyon, 2 km lang en 35 m diep. We zijn naar beneden geklauterd en hebben een stuk van de bloedhete canyon gelopen. Indrukwekkend om te zien wat water hier aangericht heeft.
Dan terug naar ons hotel om te lunchen; keuze uit sandwich, salade, bockworst of alle mogelijke combinaties van deze drie.
Vervolgens siesta want iedereen moest even bijslapen.
Om half zes bezochten we de " katten" afdeling van onze lodge. Voor een bedrag van €8,- pp kun je deze activiteit boeken ( en je tekent er uiteraard voor dat jezelf verantwoordelijk bent voor evt schadeh en hoewel ik vooraf wat sceptisch was, vond ik het echt de moeite waard.
Op dit moment zitten er twee "roojkatten", een luipaard met de naam Lisa en drie cheetahs. Ze verblijven allemaal in grote hoog omheinde grondstukken en bij de roojkatten en cheetahs lopen we zo naar binnen. En stappen dus zo in hun territorium... Brrrr.
Maar het was geweldig! de katten konden we op korte afstand bekijken maar de cheetahs konden we gewoon aaien en aanraken en ze spinden alsof het katten waren. Zo mooi!
De luipaard Lisa herkende onze gids Piet die haar al van jongs af aan kent en dat was grandioos om te zien. Het was bijna of ze met elkaar in gesprek waren.
Dan wederom een heerlijke maaltijd in Hammerstein Lodge, nu met veel meer gasten, plus een mooi optreden van het personeel. En als klap op de vuurpijl het aanbieden van de taart die we voor Nelly en Martin hadden geregeld vanwege hun 49 jarig huwelijk!
We hebben ze goed in het zonnetje gezet!

• 28 November 2013 - 07:59

Famile Van Hoof-Merkx:

Hallo daar in het warme land..

Geniet van het mooie weer...
    Hier is het maar nat, grijs en miezerig..

Frank, Carmen, Annora, Damine en Bastjan

• 28 November 2013 - 13:10

Anja Weijs:

Nelly en Martin van harte gefeliciteerd met jullie 49 jarig huwelijk!
    Wij wensen jullie een reis waar je nog lang met veel plezier naar terugkijkt.
    Pas goed op jullie zelf en geniet.

Heel veel groetjes, Anja Weijs

Ik vind het erg leuk jullie te volgen.

• 28 November 2013 - 15:00

Marielle Jansen-van Hoof:

hallo.
    was de taart lekker?
    wat fantastisch dat je zomaar een cheetah kunt aaien.
    dat zou ik ook wel willen
    ik vind het geweldig dat je jullie zo kunt volgen,ik heb het gevoel of ik er ook een beetje bij ben.
    hier gaat het redelijk,alleen de koorts wil nog niet weg,maar dat gaat wel over.
    geniet van de reis en maak je geen zorgen om mij
    xxx mariellps,volgende week is hij ook weg,duitsland

• 28 November 2013 - 17:03

Aggi Jacobs :

Martien en Nelly, ook van ons gefeliciteerd en fijn dat ze jullie in het zonnetje gezet hebben, jullie verdienen het wel. Geniet nog maar lekker van de reis.
    Groetjes, Huub Aggi en niet te vergeten een poot van Dillan.

• 29 November 2013 - 11:28

Marcolien:

Hallo Martien en Nelly,
    Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    We volgen jullie vanuit het regenachtige
    Wanroij.

Vic En Jo Frederix:

29 november 2013

Hallo Mia en Sef

Geweldig om jullie in de Sossusvlei te zien, van uit het Limburse Land
    Geniet er van. Het is hier erg miezerig weer.

Veel groetjes van Vic en Jo.

• 30 November 2013 - 14:51

Andre En Annemie:

Hallo Martin en Nelly,
    Wij lezen dat jullie een mooie reis maken. Geniet er maar van; daar kun je heel lang over napraten.
    Maak er maar veel foto's zodat wij bij terugkomst ook onze herinneringen kunnen ophalen aan onze reis.
    Veel plezier en geniet er maar van.
    Groetjes Annemie en Andre