Relaxen op de Rode Zee! - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Relaxen op de Rode Zee! - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Relaxen op de Rode Zee!

Door: Vice Versa

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

11 November 2012 | Jordanië, Akaba

Weer bekomen van de hectiek van het natuurgeweld van gisteravond ( en dan bedoel ik niet wat er op die kamers met een groot twee persoons bed gebeurt), eerst even lekker ontbijten in Golden Tulip Aqaba.
Vanwege de vlucht uit de woestijn hebben we een ochtend vrij en ieder vult dat naar eigen behoefte in. Drie keer raden wat kalkoenenToon gaat doen?
Voor Wiel moeten we, naast een pinautomaat, vandaag ook nog een kameel regelen, anders gaat hij een klacht indienen.
Anderen gaan wat wandelen of koffie drinken en dan is het alweer tijd om te vertrekken. We maken een wandelingetje over de boulevard naar de ligplaats van het jacht wat deze middag helemaal voor ons ter beschikking is. Het is een prachtig schip met zitjes en matrasjes op verschillende niveaus. We varen een stuk de zee op en realiseren ons dat we op een vierlandenpunt zitten. Eilat (Israel) zit om de hoek en daarna begint Taba Bay (Egypte). Aan de andere kant van de baai begint Saoedie Arabie en zien we mensen in lange gewaden pootje baden.
Als de boot stil ligt, kunnen we snorkelen en genieten van de onderwaterwereld. We zien veel vissen maar vooral de blauwe koraal valt erg in de smaak. Geert (met duikbril op sterkte), Tinie, Hannie( met zonder kniestuk, hoe stoer is dat?) en Toon flipperen in de zee terwijl onze captain brood in zee gooit zodat de vissen boven komen en iedereen ervan kan genieten. Een rondje om de boot zwemmen is ook genieten en Corrie, ilona en Jans lijken op Erica Terpstra in haar goede jaren.
Bovenop het dek is voor de zonliefhebbers en beneden kun je lekker in de schaduw relaxen.
Er komt een boot met glazen bodem voorbij waarop we mee mogen om de onderwaterwereld te bekijken. Een leuk uitstapje.
Het is hartstikke gezellig en relaxed aan boord en er worden weer veel schuine moppen getapt en " schaele wazel" verkocht. Maar ook serieuze zaken uit het leven komen voorbij en dat hoort ook zo.
De crew zorgt ondertussen voor een heerlijke lunch met kebab, kip en salade en de dag kan onder begeleiding van Brabantse nachten van Guus Meeuwis ( wie verzint er nu zoiets?) niet meer stuk.
Tegen vijf uur komen we weer terug in de haven van Aqaba en staat Kamehl al klaar met een schone bus ( heeft 3 uur gepoetst om de blubber van het natuurgeweld uit de bus te krijgen!) en gaan we naar ons volgende adres in Aqba: het Hilton. Wanneer men de kamers en het hotel gezien heeft, hoor ik niemand meer over blijven in het Golden Tulip! Dit is gewoon beter en luxer.
Snel even zwemmen in het zwembadje met een fantastische zonsondergang en dan ook nog even in het bubbelbad.
Vanavond buffet in ons hotel en daarna een terrasje pikken wat Mahmoudt voor ons uitgezocht heeft. De wereld is aardig in orde hier!

• 11 November 2012 - 17:56

Maria En Mieke:

Wij denken dat kalkoenen Toon gaat zwemmen. Fijn jullie zo te volgen. Als je dit allemaal leest is het een fantastische reis met veel hoogtepunten. Geniet er nog van.

Groetjes Maria en Mieke

• 11 November 2012 - 18:27

Kiki & Faas:

Opa en Oma,

Wij vinden het leuk dat jullie op vakantie zijn , we hebben al mooie foto's gezien.

Jullie staan allebei 3 keer op de foto.

Tum Tum woont ook nog steeds bij ons

Veel Plezier Faas, Kiki, Trudy en Servé

Kiki Typt zelf nog even een stukje;
    drtgfhjkllou7i8965342fffeezfdsawe32qerwquop08876t5uyuyipo[ikjuyrewouiutr4fdre6u8y79o90876trewq12354678899--[iuuiyjujhklkui876.

• 11 November 2012 - 18:27

Maria Bouwman:

Hoi Wilma, Bertie en alle anderen. Na het verslag van gisteren te hebben gelezen (horrorscenario ) is het goed om te lezen dat jullie vandaag zo'n super relaxte dag hadden. Wilma, ik sport morgen wel voor twee. Geniet ze. Leo en Maria

• 11 November 2012 - 21:32

Twan:

ik weet wel zeker dan kalkoenentoon gaat zwemmen, want een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd voor mijn vader.

Nog veel plezier daar in Jordanie en tot woensdag

Twan , Janneke en natuurlijk de kids.

• 12 November 2012 - 09:22

Thei En Jo:

Goede morgen vakantiegangers.

Zoals we op de foto's kunnen zien gaat het wel goed daar met jullie. Gisteren is het circuscocert prima verlopen. Volle bak.

Corrie , zorg je wel dat je a.s. zaterdag fit bent voor de stadswandeling door heel Venray ?

Nog fijne dagen.

Groetjes van Thei en Jo en van de vrollie v.d. Blaoskapel.