Mahango National Park - Reisverslag uit Mahango, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Mahango National Park - Reisverslag uit Mahango, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Mahango National Park

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

19 April 2012 | Namibië, Mahango

Vandaag gaan we verder door op de Caprivistrook en genieten weer van het plattelandsleven langs de weg. Zo mooi om te zien!
Onderweg zien we een kraampje waar een net geslacht rund te koop aangeboden wordt. Hier kennen ze de keuringsdienst van waren niet.
De entree van ons volgende adres, Mahango Lodge, is heel bijzonder. Met onze truck kun je er niet komen dus worden we met jeeps opgehaald. Je kunt er alleen komen via een dijk met houten bruggetjes en het laatste stuk gaat zelfs helemaal door het water heen.
De lodge zelf is helemaal leuk en heeft precies de juiste sfeer. We mogen kiezen uit bungalows of luxe tenten ( dat zijn normale kamers met een eigen badkamer, alleen zijn de wanden van canvas) en gelukkig krijgen Wiel en Tiny nu eindelijk de grootste kamer! Inclusief een enorme spin maar sinds dit Afrika avontuur tukt Tiny nergens meer voor en mag de spin gewoon blijven. Piet en Ine hebben zelfs een huisdier erbij; een eigen nijlpaard voor hun deur en dat is duidelijk te horen...
We boeken voor € 35,- een gamedrive door het park met de terreinwagens van de lodge en dat is echt een fantastische belevenis. Dit park heeft de kenmerken van zowel de Okavangadelta met de prachtige lotus bloemen maar ook het echte Afrikaanse bush gevoel.
En " jij krijg wat jij virdien.." klopt hier helemaal en we worden dik en dubbel gecompenseerd voor de wat mindere ochtendsafari in Chobe. Het gaat te ver om hier op te noemen welke dieren we allemaal gezien hebben, maar het was echt fantastisch! De foto's spreken voor zich!
Het diner in Mahango lodge was ook zeer goed. Gezellige tafels gedekt op het terras aan het water en er wordt weer heel goed voor ons gezorgd. Het lijkt wel of de glazen wijn per dag groter worden...

• 21 April 2012 - 19:09

Marije:

Volgens mij amuseren jullie je prima. Fijn om te lezen en mee te beleven!

• 21 April 2012 - 19:16

Wilhelmien En Viktor:

Geweldig, en jullie zitten echt in donker Afrika, wat een prachtige foto's hebben jullie ,en een luxe tenten. Geniet er maar van ,hier is het koud en weer regen (goed voor de tuin !) Maja de kranten staan vol met jou !!! Heel toevallig stuurde Margo net een foto ,ze had vandaag Francois als slang moeten sminken !Veel plezier nog en geniet ze, Groeten.

• 21 April 2012 - 19:26

Rob En Doreen:

Wat een ontzettend mooie foto's weer! En allemaal lachende gezichten, leuk om te zien. Wederom een leuk geschreven verhaal. Geniet nog van de tijd daar!

Groetjes,
    Rob en Doreen

• 21 April 2012 - 21:08

Miriam Swinkels:

hallo allemaal,

wat een prachtige reis beleven jullie en wat een mooie foto's! Zijn we op afstand toch een beetje getuige. Bericht voor Ine en Piet,: de familieavond was gezellig, lekker gegeten en wederom goed geslaagd. Vanwege de diverse zieken is het niet laat geworden.
    Ik wens jullie allen nog een heel mooie afsluiting van jullie reis, jaja de tijd vliegt en bereiden jullie je maar weer voor op dit koude en natte kikkerland.
    hartelijke groet voor Ine en Piet Deze groeten gelden natuurlijk ook voor Twan en Jan, Toon Jenniskens en zijn vrouw (Corrie??), Toon en Maja en ik zie op de foto's nog meer bekenden: mevr. Wies Janssen,
    kortom: hartelijke groet aan allemaal! Geniet nog van de laatste dagen en kom over een paar dagen allemaal weer veilig thuis!

• 21 April 2012 - 21:52

Lou En Els:

Hallo vakantie gangers

Wat weer een geweldige reis als ik de verslagen lees en de foto's bekijk. De natuur en natuurlijk al de belevenissen op zo'n reis. Dan kriebelt het wel weer, maar helaas wie weet.... mischien een andere keer.
    Hopelijk genieten jullie er volledig van, dat wensen we jullie allemaal, nog fijne dagen en weer goed terug hier in het land.

Groetjes
    Els en Lou Derks