Op bezoek bij de bosjesmannen! - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de bosjesmannen! - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de bosjesmannen!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

12 April 2012 | Namibië, Gobabis

EINDELIJK BERICHT VANUIT DIEP DONKER ZWART AFRIKA!

Het is echt een probleem om hier verbinding te houden; krijgen lukt nog wel maar zodra je bent ingelogd vinden ze het bij de Afrikaanse KPN wel genoeg geweest.
Tussen de bedrijven door hebben we alvast de eerste foto's kunnen doorsturen vsn de eerste dagen, zodat jullie toch al een beetje een indruk van onze reis krijgen!
Hier gaat alles goed en het is volop genieten!
Even vertellen over de eerste dag! Vanaf twaalf uur hebben we iedereen thuis afgehaald wat heel gezellig was! Dan vanaf Frankfurt een rechtstreekse vlucht naar Windhoek met Air Namibia: een prima vlucht met goede verzorging  en een reistijd van 9  uur en 15 minuten.
Bij aankomst in de vroege ochtend werden we verwelkomd op de luchthaven door onze reisleider Kassie de Waal en gingen we meteen op weg naar de Zelda Farm in Gobabis. Onderweg bij Wimpy ontbijten.
De toon werd meteen gezet door Kassie door te vertellen dat het eten van sla goed is voor het "skijtkanaal"!
Zelda farm is een leuke plek om te overnachten. Ruime kamers, beetje gedateerd maar goed verzorgd. De forse eigenaresse regelde ook het uitstapje naar een authentieke bosjesmannen familie die even verderop woont. We maken daar een prachtige wandeling door de natuur, samen met de familie in traditionele kleding ( lees: lapjes) ( en mooie billen...) en we leren vanalles over het gebruik van knolletjes uit de grond, zaden, bladen etc. Erg leuk om mee te maken. En we doen een wedstrijdje stok gooien, bow spel en katapult schieten. Onze Tiny was kampioen!
Terug bij de hutten worden we getracteerd op een aantal dansen die van oudsher van ouder naar kind zijn doorgegeven. Jammer dat het jongste kindje na afloop een beetje te snel in de moderne kleding werd gestoken, wat een beetje afbreuk deed aan onze illusie.
Terug bij Zelda bezoeken we de emoes, het stekelvarken en daarna de sheeta's die gevoerd worden.
En dan genieten van een prima buffet met springbok en "eland"... (huh...??
Tot besluit de vraag voor de thuisblijvers! Welke zes personen hebben de avond als laatste besloten in de bar?

• 15 April 2012 - 01:16

Danielle Jeuken:

antwoord op je vraag.... niet die pap en mam van mij!!!!
    Hier alles goed in het Venraayse.... 2 dagen musical Joseph opgevoerd in de schouwburg... GROOT SUCCES... verder alles okay!!
    Have Fun en enjoy!!!

• 15 April 2012 - 08:20

Anny Peelen:

hallo reizigers mooie foto's op de site als ook bekende foto's (hallo Piet wakker worden!!!!)
    of vergis ik me ???? maar dat kan bijna niet jammer dat Lambert er niet bij is dan konden jullie samen een dutje doen was wel zo gezellig
    groetjes uit het frisse Meerlo

• 15 April 2012 - 08:36

Chris En Mariet:

Hay en Jes hoorden vast en zeker bij de 6 "gelukkigen".
    Leuk verslag en erg mooie foto's!
    Veel plezier en groetjes oet Serum!!

• 15 April 2012 - 08:51

Ria Bens:

Hoi Maja en alle medereizigers,

Heel erg leuk om deze reis te volgen! Doet me weer met heel veel plezier terugdenken aan mijn vorige reis met jou.
    Voor jullie allemaal: heel veel plezier, maar dat gaat lukken, weet ik zeker.
    Geniet ervan!!

• 15 April 2012 - 09:13

Fam. Christians :

Hallo Globetrotters en speciaal Jan en Twan,

Leuk om jullie op afstand te kunnen volgen. Het verslag is ook erg leuk.

Groeten terug!!

• 15 April 2012 - 10:19

Alda En Jan:

Hoi Maja en overige reizigers,

Wat leuk om de eerste foto's en het eerste verslag van jullie te lezen! Prachtige mensen op de foto's!! Geniet van deze waanzinnig interessante reis!

We blijven jullie volgen.

Groetjes,
    Alda en Jan

• 15 April 2012 - 12:49

Theo, Willy Peeters,:

Maja, Toon en mede reizigers,

Hier ook even een berichtje uit Oirlo. Aan de eerste foto's en reisverslag te zien, en ook gezien onze eigen ervaring met Maja en Toon, gaan jullie een prachtige vakantie tegemoet.

En als je overal op de wereld net te goed en te lang kijkt, zul je zien dat vele illusies inderdaad slechts illusies blijken te zijn.
    Neemt niet weg dat je geschiedenis en cultuur snuift overal waar je komt, en dat is zeer zeker de moeite meer dan waard.

Wij wensen jullie allen een hele mooie vakantie toe.

Groetjes uit het mooiste stukje op aarde....... OIRLO,

Theo en Willy Peeters.

• 15 April 2012 - 13:48

Wilhelmien En Viktor:

Wat een mooie reis gaan jullie maken,en wat leuk dat jullie Kassie weer als gids hebben. Ik lees nog wel welke landen jullie aandoen. Ik denk dat bij de laatste 6 ook Toon en Maja waren !Succes en tot gauw,groeten.

• 16 April 2012 - 16:10

Ans:

Test

• 16 April 2012 - 16:13

Miep En Mariet:

Hoi Tiny en Harry,
    Ons tweede berichtje het eerste is mislukt?,We horen dat jullie genieten, mooie foto's Bedankt voor jullie berichtje, hier in Maasbtree alles prima, Fijne vakantie ook voor medereizigers,geniet er nog van.
    Groetjes Miep en Mariet