Takkenwijf in ons gezelschap! - Reisverslag uit Bandīpur, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Takkenwijf in ons gezelschap! - Reisverslag uit Bandīpur, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Takkenwijf in ons gezelschap!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

02 Oktober 2011 | Nepal, Bandīpur

Vandaag genieten we van het landleven in Nuwakot!
Na een nacht waarin sommigen van ons goed geslapen hebben en anderen een beetje door hun botten heen gelegen zijn, ontbijten we in de tuin met vers fruit, pannekoekjes, toast en ei. Onder muzikale begeleiding van live gebeden vanaf de tempel in Nuwakot.
Het is een heerlijke dag en we hebben helder zicht om de omringende vallei met de rivier erdoorheen en het paleis in het dorpje.
Voordat we gaan wandelen bekijken we elkaars kamers en weten we op wie wel en wie we niet jaloers zijn. Dan aan de wandel onder leiding van twee gidsen van the Famous Farm; eerst naar het uitkijkpunt over de vallei waar je een dejavu krijgt van de Fallertreinplaat van je broertje vroeger.
Prachtige vergezichten verrassen ons. We lopen bij lokale mensen over het erf en kijken hoe ze leven. We delen ballonnen, stuiterballen en papieren parasolletjes uit waar de kinderen hier erg blij mee zijn. kom daar bij ons nog maar eens om!
We zien hoe pinda's groeien onder grond en proeven ervan; het smaakt een beetje naar eiwit.
Halverwege gaat ongeveer de helft terug naar het hotel en de andere helft maakt nog een extra wandeling van twee uur. Dat hebben ze geweten... Het eerste stuk naar beneden was een heel lastig traject met glibberige stenen en lemen paadjes. Het voelde meer als van de berg af storten in plaats van  gracieus af komen dalen. Het was soms letterlijk vallen en opstaan maar gelukkig zonder schade. Maja liep op een gegeven moment letterlijk (en figuurlijk ook?) naast de zool van haar schoen; dat werd op zijn Sjannellekes opgelost met een felrose sjaaltje wat eromheen gebonden werd. Dat worden dus al twee paar nieuwe schoenen kopen, want Ans heeft er ook al een paar versleten tijdens deze reis.
Maar aan het eind van de tunnel is er ook altijd weer licht; we hebben het volbracht en kijken er met trots op terug.
Onderweg kwamen we langs wasplaatsen waar we zelf ook lekker konden opfrissen en we zagen apen slingeren door de bomen. Mensen die hun huizen met leem aan het beschilderen waren voor het festival en prachtige patronen tegen de buitenmuren maakten. Er lag mais te drogen op rieten matten en we zagen een kleermaker achter zijn naaimachine.
Terug in the Farm even rusten en om half vijf naar het paleis lopen en even rondkijken in het dorpje. Ans probeert uit hoe het is om takkenwijf te zijn.
En dan is de dag alweer om en gaan we weer eten en op tijd naar bed. De belangrijke zaken in het leven hebben we dan al met elkaar besproken!

• 04 Oktober 2011 - 10:36

Jacqueline:

de verhalen klinken goed!
    geniet nog van al het moois wat jullie gaan zien. helaas is hier de herfst nu toch echt begonnen.
    gr de dames van vice versa

• 04 Oktober 2011 - 10:47

Bernie Van Lierop:

Wij zouden zo willen ruilen, maar geniet de komende dagen er nog lekke van!

• 04 Oktober 2011 - 18:33

MLD:

Wat een avonturen beleven jullie. We kunnen ons voorstellen dat jullie vele indrukken opdoen en geen kans hebben om deze te verwerken. Nog veel plezier deze laatste dagen en veilig thuis.
    Met een speciale groet aan Els en Ans

• 04 Oktober 2011 - 18:45

Familie Susterse:

Hoi ma en tante Ans,
    Jullie hebben al heel wat belevenissen gehad zo te zien en te lezen en al heel wat overwonnen (zinkende bootjes, krokodillen, olifantengeur, afgronden). Dapper! Wat hebben jullie leuke foto's van de plaatselijke bevolking, lijken erg aardige mensen. Jullie zijn al over de helft en het einde komt langzaam in zicht. Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen! Het bed thuis ligt dan toch het beste als ik de verhalen over de slaapplaatsen lees.
    Groetjes en nog leuke laastste dagen! De Sustersen

• 04 Oktober 2011 - 21:01

Gerda:

Maja en andere reisgenoten.

Wat leuk om jullie geschreven verhalen te lezen en zo jullie reis "een beetje" te volgen. Deze ervaringen pakt niemand je meer af.
    Geniet ervan!

• 05 Oktober 2011 - 09:47

Anny Peelen:

hallo vacantie gangers leuk om jullie reis veslagen te volgen ik zie in gedachten ons weer zitten in dat geweldige Nuwakot waar ook wij verleden jaar erg van hebben genoten
    geniet van het mooie Nepal en verder nog een mooie reis
    Groetjes uit Meerlo