Watervallen route! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Watervallen route! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Watervallen route!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

15 Juni 2011 | Ecuador, Baños

Na een goede nachtrust onder wederom een dikke pulf (hoewel sommigen van ons middenin de nacht telefoon kregen of het erg koud hadden zonder kacheltje) vanmorgen fris weer op voor het volgende avontuur. Het heeft vannacht erg geregend waardoor de wandelpaden modderig en dus slecht begaanbaar zijn. Change of plans dus en we besluiten een bezoek te brengen aan een bijzondere dierentuin in Banos. Nagenoeg alle dieren die je hier ziet zijn inheems (en kunnen we dus nog tegen het lijf lopen). Het is een leuke dierentuin. (ook leuk om eens zonder kleinkinderen te bezoeken) en we maken het weer allemaal mee. Zo liet een loslopende tapir ons schrikken en had Piet met zijn fluitjes opeens een heleboel familie erbij!
Daarna hebben we de watervallen route gereden; na die buien van vannacht waren de sluizen open gezet en was er volop water te zien. Bij een waterval zijn we met een kabelbaantje overgestoken en hebben daar een mooi wandelingetje gemaakt.
We zagen een man die van muntjes de meest prachtige taferelen maakte; vooral het Ecuador muntje met Meridiaan, Evenaar etc erop maakte veel indruk.
Dan lunchen bij de Duitse Regine die met haar man 30 jaar geleden hier neergestreken was en nu een restaurant en een paar sfeervolle kamers runt. Heel vreemd om middenin Ecuador opeens onvervalst Duits te horen spreken. En Duitse torte te eten (of te laten staan). Wederom een onvergetelijk plekje !
Na de lunch nog heel even naar Banos om de kathedraal te bezoeken waar een heel belangrijk Mariabeeld staat. Maar nu dus even niet. De koster zag ons twijfelen en vertelde dat ze het beeld opnieuw aan het kleden waren nde sacristie en nodigde ons uit om te komen kijken. Heel bijzonder en een prachtig beeld om te zien.
Volgens afspraak zouden we vanmiddag wat vrije tijd inbouwen om te genieten van dit mooie hotel. De een ging genieten een massage, de ander liet haar nagels lekker verzorgen; er werd genoten van de heerlijke warm water bronbaden en bubbelbad en er waren er die lekker in het zonnetje op het terras gezeten hebben met zicht op Banos. Even een moment voor jezelf.
Ik vergeet ook nog te vertellen dat we een paar dagen geleden een jong moedertje langs de kant van de weg haar baby zagen verschonen. Op zich niets bijzonders, maar we hadden nog nooit gezien dat een beetje moedermelk tussen de billetjes spuiten een goede vervanger is van onze luierzalf.
's Avonds weer gezamenlijk diner in het kleurrijke restaurant en met het oog op een zware reisdag morgen, was de gang naar de Hemel (de bar) zeer minimaal. We zijn benieuwd war de dag van morgen ons zal brengen.

• 16 Juni 2011 - 18:20

Viktor En Wilhelmien:

wat een leuke reis hebben jullie en vooral wat een leuke foto van jullie samen !!gisteren hebben we bieneke nog gezien bij samuel. ze maakt het goed en over twee weken als ze dansuitvoering hebben kom ik ook kijken .geniet er nog van en wat een kleuren !!! doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.