Wilde dieren dag! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Wilde dieren dag! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Wilde dieren dag!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

04 November 2010 | Nepal, Kathmandu

Vandaag blijven we de hele dag in Chitwan National Park en dat is geen straf! Na het ontbijt zakken we in uitgeholde boomstammen de rivier af. En nee, er mag onderweg niet geschommeld worden en ook geen domme liedjes gezongen, want anders zien en horen we helemaal niets. We hebben echt geluk en zien een stuk of tien krokodillen en een veel verschillende vogels. Vooral de arend en de prachtige vogel met felgekleurde blauwe staart (Kingfisher)maken indruk. Het is een relaxte tocht die eindigt aan de oever van een wei, net naast de olifantenfokkerij. We krijgen uitleg door onze gids die een behoorlijk aantal Nederlandse woorden kent en lopen dan langs de afdakjes waar de olifanten staan. Er is zelfs een tweeling van bijna twee jaar! Het is fijn te horen dat deze olifanten weliswaar nooit meer permanent terug de natuur in kunnen, maar dat ze een aantal uren per dag los de jungle in mogen.En dat ze zelfs een aantal dagen wegblijven als ze een "vriendje" hebben gevonden!
We steken de rivier weer over en dan per jeep terug naar ons hotel voor wat vrije tijd en de lunch.
Later op de middag maken we een rit op een olifant (nee, niet met 24 man op 1 olifant, maar met vier mensen tegelijk). Zelfs Susan durft het aan om mee te gaan, ondanks haar rugklachten en gelukkig is het allemaal goed gegaan.
Niet alle olifanten hadden er echt zin in en eentje weigerde bijna om het laatste stuk terug te lopen. Wilma vroeg zich af "of we er niet af konden" en zij was niet de enige die zich op dat moment niet helemaal happy voelde. Terug bij het vertrekpunt konden we onze tip aan de olifant geven die het met zijn slurf aan zijn Mahoud afgaf; een mooi gezicht!
Dan weer naar ons hotel en het laatste stukje gaan we te voet, want iedereen vindt het interessant om te zien hoe de lokale bevolking woont en waar ze mee bezig zijn.
In de boma (centraal plein bij het hotel) krijgen we een prachtige demonstratie van de stokkendans door lokale dansers. Bijna iedereen staat aan het einde op de dansvloer mee te bewegen; een mooi gezicht!
In de tuin staat een lange tafel gedekt en ik voel me net Sneeuwwitje met haar 23 kabouters! We krijgen Nepalees buffet en met een drankje ernaast is de brand zo geblust! Na een lange en vermoeiende dag is het goed rusten en dat gaan we dan ook doen!

• 04 November 2010 - 10:40

Elianne:

Leuk om te lezen allemaal! Hier alles goed, plak er nog maar een weekje aan ;)

• 04 November 2010 - 15:41

Ans Van Der Hoff-Kei:

jullie hebben de kilo's goed verdeeld in de uitgeholde stam, 'n paar kilo meer en dan water erin, hadden we ook leuk gevonden/ De groeten aan onze broer, schoonzus en Jack en Suzan familie uit Haarlem en natuurlijk de rest, de Peelen uit Meerlo ook weer van de partij en Ine, waarom geen foto;s van de leguanen waren ze te snel. Of was Piet je aan het pesten.
    Maja leg maar alles goed vast op de gevoelige plaat, we reizen zo met jullie mee.
    doei Herman en Ans

• 04 November 2010 - 18:02

Wilhelmien En Viktor:

Dat weekje van Elianne bedoelde ze natuurlijk niet echt ,alhoewel,voor het weer zou ik het doen !Het lijkt hier wel winter,zo donker is het,maar.....helemaal niet koud !!! Leuk,om een verjaardag in Nepal te vieren. En wat hebben jullie al veel dieren gezien ! Wilma,waren de foto's goed? Nog heel veel plezier en geniet er van !!

• 04 November 2010 - 20:01

De Watervogels:

hallo Jeu en Tiny;

Wij zijn even op de koffie bij Jan en Berna, en hebben de verslagen en de foto's bekeken, volgens ons hebben jullie het geweldig naar je zin. Jeu alsnog van harte gefeliciteerd.
    Nog vele mooie dagen en tot ziens weer in het water. groetjes van Riek,Sjaak, Ria en Ina. en natuurlijk ook van Jan en Berna.

• 08 November 2010 - 09:41

Piet & Wilma:

Hoi Mia,

Leuk om ff foto's te kijken en een stukje mee op vakantie te zijn, allemaal leuke verhalen,jullie hebben het goed naar je zin lees ik.
    Maak er nog een mooie week van en geniet,wij werken gewoon door.

Tot ziens,Wilma,Gerda,Piet.