Doet het pijn? Nee, dan is het poep! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Doet het pijn? Nee, dan is het poep! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Doet het pijn? Nee, dan is het poep!

Door: Maja

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

02 November 2010 | Nepal, Kathmandu

Daar ben ik weer met een nieuw verslag over onze Nepal reis.
Vandaag hebben we een lange rit gemaakt van Kathmandu naar Chitwan National Park in het zuiden. Een prachtige route met heel veel taferelen onderweg; wassende vrouwen (ja, dat zijn hier inderdaad altijd vrouwen), mooie natuur, hutjes met rieten daken, spelende kinderen (die zich vaak met " niks" vermaken; daar kunnen die van ons nog iets van leren...). De route gaat een groot gedeelte evenwijdig aan de rivier Trisuli en we zien rafters onderweg; stoer gezicht hoor! We stoppen bij de Big Fig Tree (vijgen hebben we niet gezien maar wel een mooi uitzicht, met vette spin op de voorgrond). Truus zou deze thuis niet zelf opruimen. Er is ook een lange hangbrug en daar moeten we natuurlijk ook overheen, net als de lokale bevolking die we begroeten met een vriendelijk Namastee! Complete kasten worden op de nek naar de overkant gedragen; dat zie je bij ons dus echt niet.
Wiel blijft mooie plaatjes schieten en is helemaal in zijn element. We zijn benieuwd naar het resultaat want we hebben afgesproken dat iedereen de mooiste foto's inlevert en daar maken we later een dvd van.
Halverwege moet er een sanitaire noodstop gemaakt worden want volgens H.K. te Y. " stot ut schoem dur op" .
Van de luxe toiletten zijn volgens mij geen foto's gemaakt en dat is misschien maar goed ook...
De snoepzak rouleert onderweg (nee, dat is niet Jeu, maar een echte snoepzak)en dan bezoeken we de Das Dwarika school. Het hoofd van de school leidt ons rond en neemt na afloop in dankbaarheid Ine's pretpakket in ontvangst (stickertjes,ballonnen etc)waar we ook de opbrengst van " de pet " aan toegevoegd hebben.
Het landschap is inmiddels vlak geworden en heel groen en is dus compleet anders dan de drukke stad Kathmandu.
Na aankomst in hotel Royal Park wat in een mooie tuin ligt,vallen we aan op de lunch, want we hadden ondertussen wel behoefte aan iets.
We zien al meteen olifanten gewoon door de straat lopen; zo vreemd dat je ze niet hoort aankomen en dan wordt je opeens door zo'n kanjer ingehaald.
Daarna even de kamers bekijken en voor Mia wordt een schonere kamer geregeld, dichterbij de rest van de groep(en met als bonus begeleiding bij het naar bed gaan!)(Hou nou eens op alsjeblieft want dat doet Wiel niet hoor!)
Dan snel om niets te missen naar de rivier waar voor ons een stuk of twintig ligstoelen bij elkaar geraapt worden. En drinken we een glaasje terwijl we genieten van de zonsondergang.
Dan hup hup ( het is geen vakantie!) terug naar het hotel waar we een lezing met dia's volgen over de dieren die in dit park voorkomen.
En dan de hoofdactiviteit van vandaag; weer eten. En na afloop voor de die-hards naar de bar voor een afzakkertje. Maria voelt echt iets afzakken op haar hoofd en na uitgebreide inspectie blijkt het toch geen teek te zijn, maar apenpoep. De onvergetelijke titel van dit verhaal werd door uw schrijver hier letterlijk opgetekend.
Dan nog even over de ontrouwe hap. Moet zeggen dat het beter gaat. Er wordt direct voor mij een stoel aangeschoven als ik binnenkom en ik verras me iedere keer weer over de vele adhesiebetuigingen die onder mijn kamerdeur doorgeschoven worden, uiteraard allemaal voorzien van een leuk pakketje rupees. Het gaat volgens mij helemaal goedkomen!

• 02 November 2010 - 09:29

Marian Manders:

Dag allemaal,

Super leuk om jullie verhalen te lezen. Nu hoeft mam niet alles meer te vertellen al sze thuis komt. haha.
    Heel veel plezier nog! Geniet van dit super mooie land. Ik kan niet wachten tot ik er zelf een keer heen kan gaan.

gr
    de kleine

• 02 November 2010 - 11:45

Margret Vd Heuvel:

Wanneer ga je een boek schrijven Maja? Leuk om je verhalen vol humor te lezen. Jullie hebben "schik zat" daar dat is wel duidelijk. Zussie en schoonzussie nog veel plezier daar. Geniet ervan!!!!!

• 02 November 2010 - 15:53

Ans Van Der Hoff-Kei:

Ja, Hannie dat kennen we, 't schoem stut erop.
    super die verhalen Maja, zo reizen we toch 'n beetje mee.

• 02 November 2010 - 17:18

Alda En Jan:

Ha Bertie, Wilma en de rest natuurlijk!

Is het allemaal een beetje vol te houden (enne Bertie, hoe is het met de toiletten, daar blijf je toch ver boven hangen.......)
    Geniet ervan, het is leuk om jullie reisverslagen te volgen.
    Hier alles oke en vrijdag zorgen voor Wil zijn hacheetje....

Groetjes,
    Alda en Jan

• 02 November 2010 - 20:07

Hanny En Jan:

Hallo allemaal daar, leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. We zijn wel jaloers op de lekkere temperatuur, hier is het echt herfst.
    Voor Jeu morgen een fijne verjaardag, proficiat.

Groeten uit Venray

• 02 November 2010 - 21:17

Wiel En Agnes:

Leuk verhaal. Wij wensen Jeu morgen een fijne verjaardag toe.

• 02 November 2010 - 21:32

Anita En Wiel:

Heey Frans en Maria,

Geweldig jullie reisverslag te lezen. Ennuh Maria, was jij dat van die apen...op je hoofd??? Wat een apestreek!
    Vooral blijven genieten.

Groeten(ook aan Wilma) uit Leunen

• 02 November 2010 - 22:16

Theo En Riet:

Hallo Hannie, Vé, Sjaak, Suzan, Tilla en Jeu en wie we nog meer kennen.
    We wensen jullie daar een heel fijne vakantie toe.
    En na het lezen van de verslagen zal dit zeker wel lukken.

Geniet ervan

• 03 November 2010 - 06:35

Elly En Co.:

Hallo super-geluksvogels,

geen wonder dat de schaapjes mak worden!!!
    Met zo'n fantastisch weer en zulke overweldigende indrukken kan dat ook niet anders.Ik ben blij d.m.v. de mooie foto's en het uitgebreide verslag, al is het thuis, toch met jullie mee te kunnen genieten!
    Ik verheug me alweer op het volgende bericht!

Groetjes aan iedereen uut de Meester Driessensstraat.

• 03 November 2010 - 20:12

Ine Van Dijck-Poels:

Leuk om jullie verslag te lezen.
    Het ziet er allemaal prachtig uit.

Ome Jeu, namens ons allemaal een hele fijne verjaardag gewenst!

• 03 November 2010 - 21:01

De Vier Swinks:

Hallo jarige buurman!!!!

Beter laat dan nooit hè!

Vanuit een donkere, natte Hei onze hartelijke gelukwensen op je verjaardag Jeu!!
    Geniet er maar lekker van!

De groetjes!!!!