Eindelijk weer een teken van leven! - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een teken van leven! - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Vice Versa Reisclub - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een teken van leven!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Vice Versa

27 Juli 2007 | Tanzania, Musoma

Hallo allemaal! Na dagen bush hebben we na veel vijven en zessen een piepkien internet cafe gevonden waar we tig keer proberen verbinding hebben gekregen. Hoera! Kunnen we weer iets van ons laten horen.
Sinds de eerste dag is er veel gebeurd en we moeten goed nadenken waar we moeten beginnen. Allereerst de truck. Stug, hard, stoer en werkt perfect maar de wegen .... heel verschrikkelijk. Als je het niet gelooft, check thuis onze blauwe plekken!
Op 22-7 zijn we van Nairobi naar Lake Nakuru gereden, een lange rit en ter plaatse in Kembu op een boerderij overnacht. Koeiensafari gehad en rondleiding over het bedrijf; heel interessant. Ze hadden ook een breifabriek waar 243 vrouwen werken (bijna allemaal boven de 60 jaar; er is dus nog hoop voor ons...) en de producten hiervan vind je bijv in de wereldwinkel bij ons.
We sliepen de eerste nacht net naast de bar en toen we dat ontdekten hebben de mannen Maja's tentje even verhuisd naar een rustiger plekje. Blond he, weet je wel, stel dat ze haar weghalen.
Op23-7 een prachtige safari gemaakt door Lake Nakuru waar we niet alleen miljoenen flamingo's gezien hebben maar ook veel andere dieren. Een marmot (familie van de olifant...), neushoorn, giraffen, wrattenvarkens, hyena (vieze beesten met bloed aan hun mond), allerlei bokken en hertachtigen en heel veel schitterende vogels. Vooral Piet B. geniet en zoekt voor ons allemaal uit wat voor vogel het is.
We hebben de laatste restjes van de high tea bij Elsamere opgegeten in de mooie tuin nadat we de film over het leven van Joy gezien hadden. De meningen zijn erover verdeeld of dit wetenschap is of egotrippen.
Via een groot kassengebied waar bloemen gekweekt worden die naar Nederland vervoerd worden (hier komen nou die rozen vandaan die jullie ons geven als je iets goed te maken hebt, zei onze gids Colin).
Op de camping aan het meer hebben we nog nijlpaarden gehoord en gezien en na een lekker kampvuur en broodje aap verhalen heerlijk slapen.
Op 24-7 om 06.00 u reveille en demonstratie tent afbreken (hebben we op film en dan kun je ook goed horen hoe komisch het is om Colien Zuid Afrikaans te horen spreken.)
Wederom lange rit (blauwe plekken) en op naar Masai Mara. Schitterend gezicht om die Masai in hun rode doeken als stipjes in het landschap te zien.
De lunch gebruikten we in Nafkar ; stoomrijst eten met de handen tot groot vermaak van het personeel in de keuken!
Overnachting in camp Acacia in the middle of nowhere en deze twee nachten sliepen we in opgezette tenten onder een rieten dak (lekker geen tent opzetten). 'sNachts zaten de Masai krijgers als bewaking naast onze tent en sommigen van ons die een pee moesten (plassen mogen we niet meer zeggen van Colin want dat doen alleen koeien) werden door hen bijgelicht met een zaklampje. Wat een service in de bush.
Wel jammer van die koude douche; maar daar worden we hard van.
Het spaarbed hebben we niet gebruikt en we leggen thuis wel uit wat dat is.
Op 25-7 Nog vroeger op en suf van de slaap wassen en de truck in voor een hele dag safari door de Masai Mara. Wat waren we mazzelkonten toen we het geluk hadden dat we de trek van de gnoes mee mochten maken. Heel indrukwekken; een slinger van 40 kilometer die stapsgewijs voorbij trekt. Zie thuis onze film en foto's want jammer genoeg gaat downloaden hier niet.
Maar we brengen karrevrachten mee!
Gisteren 26-7 hebben we een lange rit gemaakt van Kenia naar Lake Victoria in Tanzania en hier is het hot. Vochtig. Vannacht heeft het enorm geregend, hyena's en de lokale iman hebben ons uit de slaap gehouden en na een slow start met Tanzaniaanse originele wentelteefjes zijn we nu op weg naar Serengeti waar we NIET kunnen douchen, stink stink. En waar we de benen binnen de tent moeten houden. Waarschijnlijk kunnen we in Arusha pas weer berichten dus voor zover; tot dan!
Wij genieten,al is het soms afzien.
Groetjes van iedereen aan iedereen!

• 27 Juli 2007 - 09:55

Hay En Greet:

Hoi allemaal
    e dachten al dat jullie verdwaald waren omdat we niks hoorde.Ik begin nou toch heimwee naar jullie te krijgen maar het is niet anders.We hopen gauw fotos te zien.Iedereen de groeten en nog een fijne trip verder.
    Hay en Greet

• 27 Juli 2007 - 11:44

Wilhelmien En Viktor:

Gelukkig,dat we weer wat horen van jullie en dan nog wel zoveel tekst ! Wat een reis,niks geen luxe en het leven gaat ook door ! Ben wel heel benieuwd naar de foto's,ik zou niet blij zijn met z'n zaklamp die meeloopt s.nachts ! Thuis is alles goed,maar missen je wel Maja ! Wens jullie nog een aangenaam verblijf en tot gauw.

• 27 Juli 2007 - 15:17

Sam Verstappen:

Hallo oma en opa,

Wat een mooi reisverhaal, zo te lezen vermaken jullie je prima. Als ik iets ouder ben wil ik ook wel een keertje met jullie op vakantie. Met mij en mijn ouders gaat het goed. Ik ben voor het eerst naar het consultatieburo geweest en de dokter was zeer tevreden. Verder breng ik de dag door met slapen, poepen, drinken, huilen (als ik honger heb), enz. Ik heb nog een leuk nieuwtje: vrijdag 10 aug tot en met 15 aug ga ik voor het eerst op vakantie met mama en haar vriendin Anja. Wij gaan naar Mallorca, helaas kan papa niet mee. Die moet werken... Leuk he.
    Nou, tot gauw. Ik hoop jullie snel weer te zien na jullie vakantie. Geniet er nog maar lekker van. Doeiiiiiiiiii

• 27 Juli 2007 - 18:39

Margo En Francois :

Klinkt goed! Hard werken is dat zo n vakante, maar zeker de moeite waard. We zijn zo benieuwd naar de foto's. Lekker plassen in de bush bush, in canada deden we wedstrijdje wie de meste blaajes weg kon plassen.... moet je ook eens doen, heeft die masai in zijn badjas ook iets te doen!
    Geniet er van en we kunnen niet wachten op de foto's!

• 27 Juli 2007 - 20:34

Cees Verony 27 Juli:

Hallo vacatie reizigers wat een beleving om dit allemaal mee te maken, en ook het afzien heeft iets bijzonders,we zijn erg benieuwd naar de foto´s
    Groetjes en veel reis plezier.
    Cees en Verony

• 28 Juli 2007 - 02:33

Hoffies Uit Clayton:

Nou nou, klinkt wel spannend allemaal daar! Dat jullie maar voorzichtig doen met al dat wilde beesten gedoe, voor je 't weet heb je er zo een IN de tent! Leuk dat wij jullie zo kunnen volgen, lekker blijven schrijven he? Groetjes & tot wirrus!

• 28 Juli 2007 - 17:32

Lucy:

Het klinkt allemaal mooi en spannend. Zou zo bij jullie aan willen schuiven.Ik ben ook benieuwd naar de foto's want we willen ook wel zien wat jullie ons allemaal vertellen. Geniet verder van deze unieke reis. Ik hoor en zie het via mail en sms.Krijg weer de kriebels naar het mooie afrika.

• 29 Juli 2007 - 20:00

Peter, Daan En Kids:

Vanuit het hete zuid frankrijk kunnen we jullie volgen, fijn om te lezen dat alles goed gaat! Hier ook alles okee!!!
    geniet ze nog samen voor dat jullie het weten is het weer voorbij!!!
    groetjes Peter, Daan, Tessa, Sofie en Suze XXXXXXXXX
    ps met de rest van de familie ook alles okee, zijn we vandaag op bezoek geweest!

• 29 Juli 2007 - 21:29

Theo En Riet:

Eindelijk iets van jullie kunnen lezen. Wat een prachtreis, we komen gauw de foto's kijken als jullie thuis zijn en hopenlijk maken wij ook nog eens zo'n reis.

Groetjes

• 30 Juli 2007 - 08:14

Berrine:

Hoi Maja,

Fijn om te lezen dat alles goed verloopt. Ik ben benieuwd naar alle foto's! Ik ben weer aan het werk en het reisbureau staat er nog dus hier is alles ok! Ik zie je volgende week, nog een hele fijne reis en een goede vlucht terug....

• 30 Juli 2007 - 12:21

Kobie:

mag ik volgende keer ook mee. dat is en blijft een illusie. wat mooi en fijn allemaal. Majakindje ,ik zie je toch wel terug , hé? Hoop dat het goed met je gaat aan de binnen kant .Ga zo door met z'n allen en wees alert. groet voor allen en voor Maja een dikke knuffel

• 31 Juli 2007 - 08:49

Sam:

Ha opa Hay en oma Toos en de andere avonturiers.
    Al een lekkere douche gehad?
    hoe was het in de Serengeti??We zijn erg benieuwd naar de foto's en de wilde verhalen.
    Hier alles prima. We hebben een tv-ster in de familie, Dennis is bij SBS geweest met de ring!! Veel reisplezier en geniet er van!!!
    groetjes van Sam en de rest

• 31 Juli 2007 - 09:36

Peter En Mieke:

Geweldig zo'n vakantie!!! Alleen plassen in de rimboe met een vreemde met zaklamp dat gaat me net wat te ver !!!! Ha Ha.
    Wij zijn erg benieuwd naar de foto's en jullie verhalen als jullie weer terug zijn.
    Groetjes Mieke en Peter